۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۱۲۷۰۸۵
استاد حوزه علمیه قم:

علما و فقها در خط مقدم مقابله با منحرفان و بدعت گذاران هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم، از علما و فقها به عنوان پیشگامان دفاع از اسلام ناب محمدی و مکتب اهل بیت(ع) یاد و حضرت آیت الله مرحوم فاضل لنکرانی را از مراجع تقلید انقلابی و سیاسی و از احیاگران دهه فاطمیه توصیف کرد.
چهارمين سالگرد ارتحال آيت الله فاضل لنکراني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیداحمد حسینی خراسانی، از اساتید و فضلای حوزه علمیه قم، پنج شنبه شب در مراسم سالگرد ارتحال حضرت آیت الله فاضل لنکرانی که با حضور شماری از مراجع تقلید و علما، رییس مجلس شورای اسلامی و دیگر اقشار مردمی در مسجد اعظم برگزار شد، با گرامی داشت یاد و خاطره این عالم ربانی، از خدمات علمی و سوابق انقلابی و مبارزاتی وی تجلیل کرد.

وی از علما به عنوان حافظان دین و شرع مقدس و احیاگر مکتب اسلام و اهل بیت(ع) یاد کرد و گفت: در هر زمانی شخصیت‌های بزرگی بوده اند که با رشادت و فداکاری و تحمل زحمات و رنج‌های فراوان دین خدا را حفظ کرده اند.

این استاد حوزه با بیان اینکه علما با تحریف و بدعت در دین مقابله کرده اند، ابرازداشت: همواره در جامعه اسلامی عده ای فرصت طلب و دنیا خواه با سوء استفاده از احساسات پاک و مذهبی مردم در صدد ایجاد انحراف و ترویج بدعت و شایع ساختن خرافات هستند.

وی با اشاره به اینکه بلای جدی جان دین، بدعت گذاری بدعت گذاران و انحراف منحرفان است، یادآورشد: در طول تاریخ رجال دین و علمای اعلام با تمام توان قیام و در مقابل بدعت‌گران و منحرفان روشنگری کرده اند و به وظیفه ای که حضرت نبی اکرم(ع) بر دوش‌شان نهاده است عمل کرده اند.

وی مبارزه با تأویل جاهلان و تفسیرهای نادرست از اسلام را وظیفه دیگر علما در جامعه دانست و گفت: عالمان دین در طول تاریخ هر کجا مشاهده کردند افرادی تفسیر نادرست از دین ارائه می کنند، در مقابل آنان می ایستند و آنها را به مردم معرفی می کنند.

حجت الاسلام حسینی خراسانی، با بیان اینکه فقها در خط مقدم مقابله با منحرفان و بدعت گذاران هستند، یادآورشد: هرچند هر یک از علوم اسلامی نقش و اهمیت خود را دارند، اما در بین علوم اسلامی این فقه است که دین را حفظ کرده و می کند.

وی بیان داشت: همواره جریان‌هایی در طول تاریخ بوده اند که خواسته اند جامعه را از فقاهت و مرجعیت جدا کنند، یک روز می گویند مدیریت فقهی قابل قبول نیست و فقه پاسخگوی نیازها نیست و یک روز هم فلان شاعر و ادیب را احیاگر مکتب پیامبر و اسلام معرفی می کنند، اگر این مسائل از روی جهل است یک مساله به شمار می آید و اگر از روی برنامه و سیاست‌گذاری شده است باید به هوش باشیم چرا که خطرناک است.

حجت الاسلام حسینی خراسانی با انتقاد از طرح این گونه مباحث در جامعه افزود: این علما و فقها بوده اند که دین را حفظ کرده و مکتب اهل بیت(ع) را احیا کرده اند و آنچه از این پس نیز دین را حفظ خواهد کرد فقهیان وارسته هستند.

حضرت آیت الله فاضل مرجعی انقلابی و سیاسی بود

وی از حضرت آیت الله فاضل لنکرانی به عنوان فقیهی برجسته و مرجعی سیاسی و انقلابی یاد و تاکید کرد: ایشان در هر مناسبتی و در دروس خارج فقه و اصول خود تاکید می کردند که همه باید قدردان نظام و ولایت فقیه باشند چرا که این دو خاری در چشم دشمنان نظام اسلامی است.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه حضرت آیت الله فاضل لنکرانی حراست از ولایت فقیه و انقلاب اسلامی را رمز مقابله با بدعت‌ها و انحرافات در دین می دانست، گفت: در زمانی که وهابیون با استفاده از تمام امکانات به جان شیعه افتادند حضرت آیت الله فاضل در مقابل آنها ایستاد و به صراحت بر ضرورت برگزاری باشکوه فاطمیه تاکید داشت و می گفت وحدت امت اسلام به معنای انکار حقایق اسلام و دست کشیدن از مسلمات نیست.

حجت الاسلام حسینی خراسانی از حضرت آیت الله فاضل لنکرانی به عنوان یکی از احیاگران فاطمیه یاد کرد و ابرازداشت: ایشان به فاطمیه بسیار عشق می ورزید و بر ضرورت پاسداشت دهه فاطمیه تاکید می کرد و خوشبختانه امروز به برکت عنایات الهی و تاکیدات بزرگان فاطمیه در نظام اسلامی باشکوه خاصی برگزار می شود. /924/پ201/ن

ارسال نظرات