۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۱۲۸۰۱۴
نگاهی به فعالیت طلاب در فضای مجازی؛

وبلاگ گروهی چرا بهایی نیستم

خبرگزاری رسا ـ «چرا بهایی نیستم»، وبلاگی گروهی است که از سوی تعدادی از طلاب حوزه علمیه قم در فضای مجازی به روز رسانی می‌شود.
وبلاگ گروهي بهاييت


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،«چرا بهایی نیستم»، وبلاگی گروهی است که از سوی تعدادی از طلاب حوزه علمیه قم در فضای مجازی به روز رسانی می‌شود؛ معرفی منتقدین بهائیت، امام خمینی و بهائیت، روش‌های تبلیغ در بهائیت و تشکیلات در بهائیت از موضوعاتی است که نویسندگان این وبلاگ به آن می‌پردازند.

بر اساس این گزارش، در بخش معرفی وبلاگ می‌خوانیم؛ « این وبلاگ بر آن است تا در محیطی آرام و به دور از تعصب گفت‌و‌گویی صمیمی را با دوستان بهائی آغاز و نویسندگان آن آمادگی خود را برای هر نوع گفت‌وگو در محیطی آرام و به‌دور از هیاهوی سیاسی اعلام می دارد. نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید».

«حد و مرز وحدت عالم انسانی در بهائیت تا کجاست» یکی از پست‌های این وبلاگ است، در بخشی از آن می‌خوانیم؛«بهایی و مسلمان و مسیحی و یهودی همه انسانند انسانیت حکم می‌کند که به دلیل غرض شخصی و یا منافع خودمان انسان‌های دیگر را زیر پا له نکنیم پس بهتر است افکار خشن و ضد انسانیمان را جایگزین افکار بشر دوستانه‌ای که منجر به وحدت می‌شود بکنیم همان افکاری که حضرت بهاء الله برای ما به ارمغان آورده اند».

هیچ دین و جریانی به اندازه شیعه و آنهم شیعه اثنی عشری تاکید به وحدت و صلح عمومی ندارد و این مطلبی است که بر هر فرد صاحب عقل سلیم( بدور از تعصب ) روشن و آشکار می باشد . لذا لطفا وحدت و صلحی که جناب بهاء الله آنها را از تفکر شیعه ربوده است( بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش زیک گوهرند) به رخ ما نکشید . و اما ای کاش حداقل بهائیان که سنگ این وحدت را البته فقط در شعار بر سینه خود می زنند بدان عمل می نمودند.

حسینعلی بهاء (مؤسس بهائیت) در الواح و آثار خویش صراحتاً و به کرات به شیعیان توهین و حمله کرده و برای نمونه در کتاب اشراقات، از آنان با تعابیری چون(شیعه شنیعه) و (پست‌ترین حزب امت) یاد کرده و علمای شیعه را به دلیل نپذیرفتن اداعای باب و بها با تعبیر(فراعنه و جبابره) و پراکندگان اوهام در بین مردم مورد طعن و لعن قرار داده است.

در کلیپی با عنوان «عید رضوان در بهائیت خرافه‌ای پر دردسر برای بهائیان» آمده است؛ « عید رضوان یکی از بزرگترین اعیاد خرافی فرقه ضاله بهائیت است که هر گونه اشتغال به کاری در آن روز حرام اعلام شده است. و از طرفی در تعالیم بهائی آمده است که دین باید مطابق با علم و عقل باشد در این کلیپ به بررسی آثار این حکم غیر عقلی پرداخته می شود گرچه این موضوع یکی از ده‌ها موضوع غیر عقلی و غیر علمی در آثار و تعالیم بهائی است.

همچنین در پست «ماسون و بهائیت دو حزب در ایران» می‌خوانیم؛ « کشورهایی که آن زمان ایران را مورد هجوم خود قرار می دادند انگلیس و روسیه بودند که هم بوسیله جنگ سخت و هم بوسیله جنگ نرم اهداف خود را پیش می بردند.جنگ سخت که همان توپ و تفنگ و غشون کشی بود که در آن پیروز میدان بودند اما کافی نبود و آنها باید کاری می کردند که بتوانند در عمق ایران رخنه کنند بخاطر همین جنگ نرم را هم در ایران براه انداختند. چون مخالف اصلی آنها در واقع اسلام بود،پس به این نتیجه رسیدند که دین جعلی و احزاب سیاسی در ایران پرورش دهند که بین مردم چند دستگی ایجاد کنند و بوسیله آن اسلام را تضعیف کنند. ماسون که قبلا درغرب تشکیل شده بود شعبه دیگر خود را در ایران بعنوان حزب سیاسی راه اندازی کرد.»

«وحدت ادیان شعار یهائیان» یکی دیگر از پست‌های این وبلاگ است، و با اشاره با آیات و روایات به صحت و سقم این ادعا می‌پردازد، در بخشی از آن آمده است؛ « یکی از اصول دوازه گانه فرقه بهائیت وحدت ادیان است و آن را بدیع و نو می‏پردازند. به عبارت دیگر طبق این پندار ادیان سلف هیچ کدام به چنین اصلی اعتقاد نداشنه‏اند و یا اگر داشته‏اند به صورت یک اصل نبوده و در غیر این دو صورت در قرنی که بهائیت آمده این اصل به دست فراموشی سپرده شده بوده است.

همچنین در پست «سومین عقیده جنجالی» می‌خوانیم؛ « از دیگر اندیشه های احسائی ، اعتقاد به حیات امام زمان علیه السلام بدون جسد عنصری و با بدن هورقلیایی است. به عقدیۀ اکثریت قریب به اتفاق علمای شیعه، این نظریه در واقع به معنای انکار امام زمان علیه السلام در روی زمین است»

پست پایانی این وبلاگ دربردارنده دانلود فایل صوتی سخنرانی در موردبهائیت است، در این فایل که به چهار بخش تقسیم شده است استاد مصطفی حسینی طباطبایی نویسنده کتاب ماجرای باب و بهاء با مروری بر بهائیت از اغلاط ادبی و اعتقادی باب و بهاء می گوید.

علاقه‌مندان به مشاهده و استفاده از وبلاگ چرا بهائی نیستم می‌توانند به نشانی اینترنتی www.baha19.mihanblog.com  مراجعه کنند./927/ ت302/ن

ارسال نظرات