۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۱۲۸۰۳۲

تاکید معاون بین‌الملل حوزه بر تعامل مراکز علمی ایران و مصر

خبرگزاری رسا ـ معاون بین الملل حوزه‌های علمیه در دیدار شماری از اندیشمندان و فعالان سیاسی و مذهبی مصر، خواستار برقراری تعامل و همکاری بین مراکز علمی و دینی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و مصر شد.
حجت الاسلام حسن زماني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدحسن زمانی معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه، روز سه شنبه در دیدار هیات سیأسی و مذهبی از کشور مصر با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در محل این نهاد حوزوی برگزار شد،‌ ضمن خوشامدگویی به این هیأت،‌ این گونه نشست ها را بسیار مؤثر عنوان کرد.

حجت‌الاسلام زمانی بر ضرورت همکاری علمی و سیاسی بین دو کشور اسلامی ایران و مصر تاکید و تصریح کرد: بین مرکز علمی الازهر و حوزه علمیه قم و دیگر مراکز علمی فعال باید مناسبات و تعامل برقرار شود.

وی عرصه‌های همکاری علمی بین دو کشور را فراوان ذکر و خاطرنشان کرد:‌ تبادل کتب درسی، تبادل اساتید، تبادل طلاب و دانشجو و امضای تفاهم‌نامه هایی درباره مسائل اسلامی از جمله عرصه‌هایی است که دو طرف می‌توانند روی آن حساب کنند.

رایزن پیشین فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور مصر با بیان اینکه حوزه‌های علمیه دانشگاه‌های اسلامی و غیر حکومتی هستند،‌ تاکید کرد: جمیع رجال دینی از جمله حضرت امام، مقام معظم رهبری و مراجع تقلید همه برخاسته و مولود حوزه‌های علمیه هستند.

حجت‌الاسلام زمانی همچنین در بخش دیگری از این دیدار به ارائه دیدگاه های خود درباره تحولات مصر و انقلاب این کشور و افق پیش روی مردم این کشور پرداخت. /924/پ203/ج

ارسال نظرات