۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۱۲۸۵۷۹
منتخب مردم سراب:

نمایندگان مجلس ارتباط مستمری با جامعه مدرسین داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ منتخب مردم شهرستان سراب در انتخابات نهمین دوره مجلس نهم شورای اسلامی،‌ بر ضرورت ارتباط مستمر نمایندگان مجلس با علما،‌ حوزه های علمیه و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد.
حوزه المهدي سراب مهناز بهمني
مهناز بهمنی منتخب مردم شهرستان سراب در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی،‌ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ با اشاره به دیدار خود با آیت‌الله محمد یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: با توجه به نقش محوری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به عنوان نهادی تاثیر گذار در مسائل مختلف جامعه، خود را موظف به ارتباط مستمر و مداوم با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم می دانم.

وی با تشریح اهداف دیدار خود به عنوان نماینده منتخب مردم سراب با  آیت‌الله یزدی اظهارداشت: در این دیدار از نظرهای ارشادی و راهنمایی‌های این شخصیت بزرگوار حوزه بهره مند شدم.

نماینده منتخب سراب با اشاره به درخواست‌های مکرر بانوان و دانش آموزان سراب برای دایر شدن حوزه علمیه خواهران در این شهر تصریح کرد: از آیت‌الله یزدی به عنوان رییس جامعه مدرسین در این زمینه درخواست مساعدت کردم.

این نماینده منتخب مجلس نهم یاداورشد: نمایندگان مجلس و نیز کارگزاران دیگر قوا باید همواره با اعضای جامعه مدرسین ارتباط داشته باشند چراکه این نهادبرجسته در آزمون های مختلف نشان داده که استوار و راسخ در راستای دفاع از حریم دین و منافع ملت گام بر می دارد.

گفتنی است، وی پیش از این در قم با آیت‌الله مسلم ملکوتی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه نیز دیدار کرده بود.

پیش از این مجید نصیرپور نماینده مجلس هشتم از حوزه سراب نیز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا خواستار تسریع در روند احداث حوزه علمیه در سراب شده بود.

نصیرپور پاسخگویی به شبهات و سؤالات نسل جوان را با تربیت نیروهای زبده و باسواد در حوزه دینی ممکن دانست و افزود: حوزه های علمیه می توانند در مصون سازی نسل جوان کشور در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان موثر باشند.

حجت الاسلام اکرمی امام جمعه سراب نیز در گفت و گو با خبرگزاری رسا با اشاره به بازگشایی حوزه علمیه برادران در این شهرستان در آینده نزدیک، گفت: حوزه علمیه امام زمان(عج)سراب که زمانی مرکز نشر و نمو علوم اسلامی بوده و روحانیان برجسته ای تحصیلات مقدماتی را در این حوزه سپری کرده بودند، در مهرماه سال جاری دانش پژوه خواهد پذیرفت.

وی بیان داشت: واقف سرابی 12هزارمترمربع زمین برای احداث ساختمان حوزه علمیه این شهر وقف کرده است.

امام جمعه سراب اضافه کرد: تا زمان احداث ساختمان اصلی حوزه علمیه،‌ دروس در ساختمان کنونی پیام نور سراب برگزارخواهد شد./949/پ202/ج
ارسال نظرات