۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۱۲۸۷۸۰
نماینده خبرگان رهبری:

همگرایی امت اسلام لازمه مقابله با نظام کفر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل همگرایی امت اسلامی را لازمه مقابله با نظام کفر دانست و گفت: در شرایطی که مردم کشورهای همسایه شاهد نقض حاکمیت ملی خود هستند، ملت ایران در اوج عدالت و آزادی و حفظ اصول کرامت انسانی به مقابله با استکبار و نظام سلطه برخاسته است.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران همایش بین‌المللی رسالت جهانی اسلام در اردبیل، اظهار داشت:‌ اسلام‌ستیزی برخی دولتمردان کشورهای منطقه‌ در حالی شدت یافته است که شاهد گسترش موج بیداری اسلامی در سراسر جهان هستیم.

وی با بیان اینکه دولت باکو چشم و گوش خود را به حقایق منطقه ای و بین المللی بسته است، خاطر نشان کرد: توصیه ما به دولت جمهوری آذربایجان این است که از عاقبت اسلام‌ستیزان و دیکتاتورهای وابسته سرنگون شده عبرت بگیرند و قلوب ملت های مسلمان را بیش از این جریحه‌دار نکنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه خروجی همایش بین‌المللی رسالت جهانی اسلام بایستی به صورت مدون و آبرومند در اختیار اندیشمندان جهان اسلام قرار گیرد، گفت: سخن اول و آخر همایش این بود که بگوییم نظم موجود جهان معیوب بوده و مبتلا به رفتار تبعیض‌آمیز نظام استکباری و استبدادی است.

وی وحدت، یکدلی و همگرایی امت اسلامی را لازمه مقابله با نظام کفر دانست و تصریح کرد: در شرایطی که مردم کشورهای همسایه شاهد نقض حاکمیت ملی خود هستند، ملت ایران در اوج عدالت و آزادی و حفظ اصول کرامت انسانی به مقابله با استکبار و نظام سلطه برخاسته است.

امام جمعه اردبیل در پایان برگزاری آبرومند این همایش را نشان از توان علمی، فرهنگی و مذهبی بالای اردبیل دانست و اظهار داشت: تداوم برگزاری چنین همایش‌هایی می‌تواند در تحولات منطقه تأثیرگذار بوده و یک حرکت واقعی را به وجود آورد.

سید ناصر اسحاقی، رئیس مرکز فرهنگی قفقاز و دبیر همایش بین‌المللی رسالت جهانی اسلام نیز در سخنانی با اشاره به نتایج برگزاری همایش بین‌المللی رسالت جهانی اسلام در اردبیل اظهار داشت: بیش از 63 مقاله از 13 کشور جهان به دبیرخانه همایش ارسال شده بود و 10 مقاله منتخب با محوریت همایش در دو روز ارائه شد./935/پ202/ج
ارسال نظرات