۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۱۲۸۷۸۶
امام جمعه اردبیل:

ترویج فرهنگ مبتذل غربی در یک کشور شیعی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در اردبیل با محکوم کردن سیاست استکباری و ضد اسلامی دولتمردان جمهوری آذربایجان، ترویج فرهنگ مبتذل غربی در این کشور را غیر قابل پذیرش دانست و از حاکمان جمهوری آذربایجان انتقاد کرد.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در خطبه های نماز جمعه، با بیان اینکه توطئه الحاق بحرین راه به جایی نخواهد برد، اظهار داشت: ملت بحرین مخالف این توطئه صهیونیستی و آمریکایی هستند و قطعا این طرح از پیش شکست خورده است.

وی با بیان این‌که مهمترین عامل توطئه نظام سلطه در الحاق بحرین به عربستان سعودی، ایستادگی و مقاومت مردم بحرین در برابر جنایات آل سعود و آل خلیفه بوده است، تصریح کرد: نظام سلطه چاره ای غیر از اجرای طرح اتحاد عربستان و بحرین نیافته است، چراکه امنیت خود را در منطقه متزلزل می بیند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مردم بحرین زیر ظلم و فشار بی رحمانه حکومت آل خلیفه و وهابیون هستند و آمریکا ناوگان خود را برای همین منظور در منطقه مستقر کرده است، اما مستکبران باید بدانند هیچ گاه نمی توان با زور سرنیزه ملتی را از خواسته ها و اهداف بر حق خود باز داشت.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری مسابقه یورو ویژن در باکو اظهار داشت: اشتباه محض است که با برگزاری چنین مسابقاتی جمهوری آذربایجان در جهان شناخته می شود، یک کشور باید با دین و علم و فرهنگ اصیل خود و ایستادگی در برابر متجاوزان و زورگویان شناخته شود.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی هدف برگزاری این مسابقات را کاملا سیاسی دانست و تصریح کرد: چنین برنامه هایی با اهداف صهیونیستی و ضربه به ایران اسلامی اجرایی می شود و مردم مسلمان جمهوری آذربایجان با هوشیاری و بصیرت خود هیچ گاه به دشمنان اجازه تحقق اهداف پلیدشان را نخواهند داد.

وی ترویج فرهنگ پوچ و مبتذل غرب در یک کشور شیعی را غیر قابل قبول دانست و ادامه داد: مقامات دولت باکو خیال می کنند این مسابقات فرصتی برای مقابله با باورهای دینی، ارزش‌ها و تفکر اسلامی مردم جمهوری آذربایجان است، اما چنین اعمال وقیحانه ای، بر خلاف نظر آنان عاملی برای گرایش هر چه بیشتر مردم منطقه به آموزه های دینی اسلام خواهد بود.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هتک حرمت به قرآن کریم، مقدسات دینی و ائمه اطهار(ع) در روزهای اخیر اظها داشت: چنین اقداماتی نشان از هراس و واهمه غرب از گسترش دین مبین اسلام در جهان است.

وی با تاکید بر این‌که مسلمانان نسبت به اعتقادات و مقدسات خود حساس هستند، افزود: چند روز گذشته یک شبکه تلویزیونی در تونس به دین اسلام اهانت کرد که به دنبال آن چند صد هزار نفر در اعتراض به این جسارت تظاهرات کردند و به دنبال آن شاهد تجمعات گسترده مردم مسلمان افغانستان، کردستان عراق و جمهوری آذربایجان بودیم.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی تصریح کرد: دشمنان می خواهند حساسیت مسلمانان را در قبال دفاع از دین اسلام بیازمایند و اگر خدایی ناکرده ببینند مردم مسلمان در برابر این گونه اعمال بی تفاوت شده اند زمینه را برای اجرای اهداف پلیدشان هموار خواهند دید.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان از تجمع، تحصن و راهپیمایی دانشگاهیان اردبیل در اعتراض به برگزاری مسابقه یوروویژن در باکو که روز گذشته در محوطه مجموعه باستانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی و مقابل مسجد میرزا علی اکبر اردبیل برگزار شد، قدردانی کرد./935/پ201/ج

ارسال نظرات