۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۱۲۸۹۲۸
مسؤول نرم‌افزارهای مرکز علوم و فرهنگ اسلامی:

کتابخانه‌های دیجیتالی پژوهش را برای طلاب آسان خواهد کرد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس فناوری اطلاعات مرکز فرهنگ و معارف قرآن گفت:‌ کتابخانه‌های دیجیتالی کار تحقیق و پژوهش را برای طلاب آسان خواهد کرد.
نرم افزار شجره طوبي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام موسوی عبادی، کارشناس فناوری اطلاعات مرکز فرهنگ و معارف قرآن، در مراسم رونمایی از نرم افزارهای این مرکز که صبح امروز در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، به معرفی کتابخانه دیجیتالی«شجره طوبی»پرداخت و گفت: این مرکز نخستین نرم‌افزار قرآنی کشور با عنوان تبیان را که دومین نرم‌افزار قرآنی در دنیا بود را ارائه کرده است.

وی در ادامه افزود: این مرکز در سال 74 نرم‌افزار تبیان را ارائه کرد که مورد توجه حوزه های علمیه و مراکز علمی و پژوهشی در سطح جهان قرار گرفت و از کارهای بی نظیر مرکز است.

حجت‌الاسلام موسوی عبادی اضافه کرد: تبیان 2 با ترجمه فارسی و ترجمه انگلیسی و تبیان 3 که در بردارنده تفسیر راهنما است از دیگر فعالیت‌های این مرکز در زمینه نرم افزارهای قرآنی است.

وی با بیان اینکه از سال 81 به بعد با تولید فرهنگ‌‌نامه‌ها سعی شد این آثار به صورت دیجیتالی عرضه شود، خاطرنشان کرد: تا کنون این فرهنگ‌نامه‌ها و تولیدات مرکز با نگارش‌های مختلف ارائه و در اختیار پژوهشگران قرار گرفته است.

مسؤول نرم‌افزارهای مرکز علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به این مطلب که در گذشته نرم‌افزارهای مرکز با عنوان تبیان ارائه می‌شد ابراز کرد: امروز نرم‌افزارها با نام شجره طوبی در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد.

حجت‌الاسلام موسوی عبادی گفت: کلیه آثار مرکز در یک نرم افزار با عنوان علوم معارف قرآنی با پنجاه عنوان و صد و سی و هشت اثر آماده شده و در اختیار محققان و پژوهشگران قرار گرفته است.

کتابخانه دیجیتالی فرهنگ قرآن، جامع‌ترین فرهنگ قرآن با سی و سه مجلد دارای 64 هزار و نهصد و سیزده موضوع اصلی و 10 هزار موضوع فرعی، کتابخانه دیجیتالی تفسیر راهنما با 3 هزار موضوع اصلی در بیست مجلد و صد و سی هزار موضوع فرعی، دائرة المعارف قرآن در هشت مجلد، پرسمان‌های قرآنی که جوابگوی 50 هزار سؤال قرآنی است، تفسیر و ترجمه قرآن که دربر دارنده آمار تفسیری منتشر شده در مرکز است، علوم قرآنی در شانزده مجلد و فرهنگ موضوعی تفاسیر در در سه مجلد از نرم‌افزارهای مجموعه شجره طوبی است./927/پ203/ن

ارسال نظرات