۰۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۱۲۹۰۲۱

مراسم افتتاحیه نخستین کنگره ملی شهدای خرمشهر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم افتتاحیه نخستین کنگره ملی سرداران شهید و شهدای خرمشهر با حضور مسؤولان عالی رتبه کشوری و لشکری صبح امروز در نمایشگاه دائمی شهدای خرمشهر منطقه آزاد اروند آغاز به کار کرد.
نخستين کنگره ملي اميران، سرداران و شهداي خرمشهر سردار حسن شاهوارپور در نخستين کنگره ملي اميران ، سرداران و شهداي خرمشهر نخستين کنگره ملي اميران ، سرداران و شهداي خرمشهر نخستين کنگره ملي اميران ، سرداران و شهداي خرمشهر مجتهد زاده در نخستين کنگره ملي اميران ، سرداران و شهداي خرمشهر


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، مراسم افتتاحیه نخستین کنگره ملی سرداران، امیران شهید و شهدای خرمشهر ظهر امروز با حضور مسؤولان عالی رتبه کشوری، لشکری و استانی در نمایشگاه دائمی شهدای خرمشهر منطقه آزاد اروند آغاز به کار کرد.

براساس این گزارش، نخستین کنگره ملی سرداران، امیران شهید و شهدای خرمشهر به مدت سه روز از تاریخ یکم الی سوم خرداد ماه جاری برگزار می شود.

روز اول این کنگره به منظور پاسداشت مقام زن و رشادت های زنان خرمشهری در هشت سال دفاع مقدس با نام «زن و مقاومت» مزین شده است.

در بخش آغازین کنگره، آیاتی چند از کلام الله مجید از سوی قاری جوان خرمشهری قرائت شد که بعد از آن شرکت کنندگان به احترام سرود جمهوری اسلامی ایران قیام کردند و یک صدا آن را خواندند.

حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی، امام جمعه خرمشهر اظهار داشت: از همه عزیزانی که در اجرای این کنگره بزرگ کمک و یاری کردند تقدیر و تشکر می کنم.

وی با ستایش مقاومت دلیرانه و جانانه زنان و مردان خرمشهری برای بیرون راندن دشمن بعثی از خرمشهر ابراز داشت: خرمشهر ماندگارترین فصل مقاومت ایران اسلامی است.

بعد از سخنرانی حجت الاسلام موسوی، سردار شاهوار پور، دبیر نخستین کنگره ملی سرداران، امیران شهید و شهدای خرمشهر با ارائه گزارشی جامع و مدون از برنامه های اجرایی کنگره بیان داشت: بیش از 100 برنامه فرهنگی و مذهبی در مدت 3 روز اجرای این کنگره ارائه خواهد شد.

فرمانده سپاه ولی عصر خوزستان از شناسایی بیش از 200 شهیده زن در عملیات آزاد سازی خرمشهر خبر داد و گفت: این تعداد زن شهیده در کنار رزمندگان اسلام برای دفاع از وطن خود بپا ایستادند و شهید شدند.

در بخش دیگری از این مراسم سردار نقدی، فرمانده بسیج مستضعفین کشور با بیان این که توکل و نیروی ایمان قوی مهم ترین اصل غلبه رزمندگان اسلام بر دشمن بعثی بود، خطاب به سردمداران کفر و ظلم گفت: از مقاومت خونین خرمشهر درس عبرت بگیرید و به دستان خالی ملت ها نگاه نکنید.

وی با پاسداشت مقام و منزلت زن در آزاد سازی خرمشهر بیان داشت: به شهادت رسیدن 207 زن شهیده در عملیات آزاد سازی خرمشهر نشان دهنده روحیه جهادی و ایثارگری زنان جمهوری اسلامی ایران است.

در بخش پایانی این مراسم خانم مجتهد زاده، معاون رییس جمهور در امور بانوان و خانواده در سخنانی اظهار داشت: ایمان، بصیرت و ایثارگری زنان ایرانی یکی از ویژگی های بارز بانوان این مرز و بوم است.

گفتنی است، اجرای برنامه هایی همچون شعرخوانی، سرود، تئاتر شهرآسمانی، مداحی و خاطره گویی توسط سیده زهرا حسینی، نویسنده کتاب دا از محوری ترین برنامه های کنگره ملی سرداران، امیران شهید و شهدای خرمشهر در اولین روز از این کنگره بود./9461/پ203/ب

ارسال نظرات