۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۱۲۹۰۸۲
امام جمعه اردبیل:

رژیم صهیونیستی پشت صحنه سیاست ضد دینی حکام جمهوری آذربایجان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با انتقاد از سیاست‌های ضد اسلامی دولتمردان جمهوری آذربایجان،‌ گفت:‌ برخلاف ادعای فرهنگی بودن یورو‌ ویژن این برنامه کاملاً سیاسی و متولی و برنامه ریز پشت صحنه اسرائیل غاصب است.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي    امام جمعه اردبيل
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، اظهار داشت: مسابقات یورو ویژن در شرایطی با اعتراض عموم مسلمانان جهان در جمهوری آذربایجان آغاز می شود که مقامات دولت باکو در تلاش هستند در ظاهر این کشور را محیطی مناسب برای فعالیت های فرهنگی و اقتصادی جلوه دهند.

وی ادامه داد: در شرایطی که بسیاری از مردم آذربایجان در شرایط بسیار دشوار اقتصادی و اجتماعی به زندگی خود ادامه می دهند، دولت باکو میلیون‌ها دلار برای برگزاری این مسابقات هزینه کرده است.

حجت‌الاسلام والسلمین عاملی افزود: از منظر دولت باکو مسابقه یورو‌ویژن فرصتی فوق‌العاده برای تغییر افکار عمومی آذربایجان و فرهنگ و دین آنها و به تعبیر دقیق این مسابقه برای شکستن مقاومت تحسین برانگیز آذری‌ها در برابر استحاله فرهنگ غرب است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: واهمه دولت جمهوری آذربایجان از تقویت دین و دین‌داران تا جایی است که با برنامه‌ریزی جهت برگزاری این مسابقات به دنبال ترویج بی‌بند و باری و تضعیف ارزش های دینی هستند، البته در این بین نباید از نقش رژیم صهیونیستی نیز غافل بود.

وی تاکید کرد: برخلاف ادعای فرهنگی بودن یورو‌ ویژن این برنامه کاملاً سیاسی و متولی و برنامه ریز پشت صحنه اسرائیل غاصب است و در این راستا رژیم صهیونیستی یکی از خوانندگان آذربایجان را ماه‌ها در اسرائیل آموزش داد تا این خواننده که در اهانت به شهدای فلسطین و همدستی با قصابان رژیم صهیونیستی شهره عام و خاص است، برنده شود.

امام جمعه اردبیل با بیان این‌که برگزاری مسابقات یورو ویژن با غیرت دینی مردم آذربایجان سازگار نیست، تصریح کرد: تنها دلیل آذربایجان برای برگزاری این مسابقات این است که می خواهیم کشور خود را از این طریق به دنیا معرفی کنیم.

وی خطاب به دولتمردان باکو با تاکید بر اینکه ملت ها و دولت ها باید خود را از طریق علم، اخلاق و پیشرفت و تسخیر پست های حساس جهانی معرفی می کنند، اظهار داشت: ملت ما افتخار می کنند که یک وجب خاک خود را در طول تاریخ به متجاوز نداده ایم و با این موضوع خود را به دنیا معرفی می کنند و شما به عنوان حکومت آذربایجان و نه ملت آذربایجان این گونه معرفی شده اید که 20 درصد از خاک خود را از دست داده اید و 20 سال است عرضه هیچ کاری را در این خصوص نداشته اید.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: تصمیم دولت آذربایجان برای برگزاری یوروویژن نشان می دهد که قره باغ از اولویت خارج شده است، الان دشمن درجه یک سران آذربایجان ارمنی ها نیستند بلکه دین دشمن درجه یک آنها است و آنها می خواهند دینداری را در آذربایجان از بین ببرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی در ادامه با انتقاد از حرکت سران جمهوری آذربایجان در محاکمه و زندانی کردن علما و دینداران این کشور خاطر نشان کرد: از این شرایط تنها ارمنی‌ها خوشحال هستند چرا که آرزوی 20 ساله آزادی قره‌باغ با این سخت‌گیری‌ها به تعویق می‌افتد و تا دینداران در صحنه نباشند پیروزی این سرزمین محقق نمی‌شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری به عاقبت شوم زندانی شدن علما در طول تاریخ به ویژه در تاریخ معاصر ایران، عراق، مصر، لیبی و تونس اشاره و تصریح کرد: هر حکومتی که علما را زندانی کرده و کرامت آنها را حفظ نکرده و زمینه تحقیر آنها را فراهم کرده به یقین خود روزی به ذلت افتاده است که صدام و شاه ملعون ایران مصادیقی از این فرجام شوم هستند./935/ت302/ج
ارسال نظرات