۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۱۲۹۱۵۰
با حضور شخصیت های سیاسی و حوزوی؛

دومین روز از کنگره ملی شهدای خرمشهر با عنوان روز مقاومت برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دومین روز از کنگره ملی شهدای خرمشهر با عنوان روز مقاومت با حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در محل دائمی نمایشگاه شهدای خرمشهر در منطقه آزاد اروند برگزار شد.
اولين کنگره ملي سرداران، اميران شهيد و شهداي خرمشهربه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، دومین روز از کنگره ملی سرداران، امیران شهید و شهدای خرمشهر با عنوان روز مقاومت با حضور آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، احمد وحیدی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دیگر مسؤولان کشوری، لشکری و خانواده شهدا در محل دائمی نمایشگاه شهدای خرمشهر در منطقه آزاد اروند برگزار شد.

در بخش نخست این مراسم آیت الله موسوی جزایری، رییس شورای عالی حوزه علمیه خوزستان خاطرنشان کرد: فتح مکه سبب شد که دین مبین اسلام به ثبات برسد و همین نقطه عطف و مثبتی برای گسترش اسلام عزیز به مناطق مجاور شهر مکه شد.

امام جمعه اهواز با بیان این که قبل از فتح مکه اضطراب و نا امیدی در مسلمانان موج می زد تصریح کرد: با فتح مکه توسط مسلمانان، اضطراب و ناامیدی جای خود را به ثبات و امید و غلبه بر دشمنان داد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران از جهاتی مشابه فتح نورانی مکه در زمان پیامبر بوده که فتح غرور آفرین خرمشهر با رهبری امام خمینی(ره) گواه خوبی بر این مدعا خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: هجرت پیامبر تا تشکیل حکومت اسلامی به مدت 10 سال طول کشید و مقاومت امام خمینی(ره) نیز برای پیروزی انقلاب نزدیک به ده سال بود.

در بخش دیگری از مراسم سردار وحیدی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: شهدای گران قدر عهدی را با خدای خود بستند که آنها عهد را کامل انجام دادند و خداوند نیز مهر صدق بر عمل آنان زد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تأکید بر این که شهدای فتح خرمشهر دارای مزیت های ویژه ای هستند بیان داشت: دوران آزاد سازی خرمشهر بسیار خطیر بود که این شهدا با پیش گرفتن صراط مستقیم از این مسؤولیت خطرناک به خوبی گذشتند.

وحیدی پیام پایداری و مقاومت ملت ایران را مرهون رشادت های شهدا در آزاد سازی خرمشهر دانست و گفت: شهدای خرمشهر با ایستادگی، مقاومت و اطاعت از ولایت فقیه این شجاعت و ایثارگری را به جهانیان و ملت ها صادر کردند.

گفتنی است، مدیحه سرایی، شعرخوانی و اجرای نمایش شهید حجت الاسلام قنوتی، اولین شهید روحانی از دیگر برنامه های دومین روز کنگره ملی سرداران، امیران شهید و شهدای خرمشهر با عنوان روز مقاومت بود./9461/پ203/س
ارسال نظرات