۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۱۲۹۱۶۲
مدیرکل اعزام مبلغ دفتر تبلیغات اسلامی:

شبهه‌پراکنی دشمن فرصت مناسبی برای معرفی اهل‌بیت فراهم کرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اعزام مبلغ دفتر تبلیغات اسلامی گفت: شبهه‌پراکنی دشمن درباره امام هادی(ع) را می‌توان به فال نیک گرفت از این جهت که حوزه‌های علمیه و روحانیت به خود بیایند و حرکتی در جهت شناساندن ائمه(ع) ایجاد کنند.
حجت الاسلام سيد غلامعباس موسوي، مدير كل امور مبلغان دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم


حجت‌الاسلام غلامعباس موسوی، مدیر کل اعزام مبلغ دفتر تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به این‌که نور اهل‌بیت(ع) همیشگی و ماندگار است، گفت: این نورانیت در هر شرایط و در هر وضعیتی درخشش خاص خود را دارد. دشمنان اهل‌بیت(ع) این نور را درک نمی‌کنند و به همین دلیل به مقابله با آن برخاسته‌اند.

مدیر کل اعزام مبلغ دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: ائمه(ع) از دیرباز تاکنون همیشه آماج حملات و اتهامات و تیرهای سهمگین بدخواهان و کینه‌توزان و جاهلان بوده‌اند اما چون ائمه متصل به یک مبدأ همیشگی و ذات هستی‌بخش خداوند هستند این نورانیت همیشگی و ماندگار است.

وی به قرائت آیه شریفه «یریدون لیطفئوا نور الله بافواههم و الله متم نوره و لو کره الکافرون» پرداخت و خاطرنشان کرد: این‌که دشمنان این چنین جسورانه اهانت می‌کنند به دلیل آن است که ما اهل‌بیت(ع) را معرفی نکرده‌ایم، فعالیت در این زمینه تکلیفی است و بر عهده همه نهادهای فرهنگی، سازمان‌های علمی و پژوهشی و حوزوی است.

حجت‌‌الاسلام موسوی بیان داشت: باید برای پرداختن به جنبه‌های علمی، اجتماعی، خانوادگی و اخلاقی ائمه(ع) برنامه‌ریزی کرد، ائمه(ع) مظلومیت مضاعفی دارند و در برخی از ایشان همچون امام هادی(ع) این مظلومیت بسیار آشکار است زیرا کمتر مورد توجه حوزه و نهادهای فرهنگی واقع شده است.

مدیر کل اعزام مبلغ دفتر تبلیغات اسلامی با بیان این‌که همین زیارت جامعه کبیره که از امام هادی(ع) به ما رسیده، زیارتی جامع و جوشان از معارف است، تصریح کرد: متأسفانه این زیارت به طور کامل تفسیر و تبیین نشده است.

وی با اشاره به این‌که به طور حتم توطئه‌های دشمن درباره امامان شیعه ادامه خواهد داشت، افزود: باید در این زمینه به طور ایجابی کار کرد، همچنین باید از شبهه استقبال کرد زیرا نعمتی است که ما را به تلاش در جهت رفع آن وامی‌دارد.

حجت‌‌الاسلام موسوی اظهار داشت: شبهه‌پراکنی دشمن درباره امام هادی(ع) را می‌توان به فال نیک گرفت از این جهت که حوزه‌های علمیه و روحانیت به خود بیایند و حرکتی در جهت شناساندن ائمه(ع) انجام دهند.

مدیر کل اعزام مبلغ دفتر تبلیغات اسلامی بر ضرورت شناساندن اهل‌بیت(ع) با روش‌های جدید تإکید کرد و گفت: متأسفانه شخصیت امامان به مراسم عزاداری و سینه‌زنی محدود شده و در غیر این مراسم‌ها، این بزرگواران از یاد رفته‌اند. باید جوی را ایجاد کرد که در آن زوایای گوناگون زندگی ایشان از آیات و روایات تدوین و با زبان جدید به دیگران معرفی شود.

وی با بیان این‌که شخص سخیفی با اشعار زشت به امام هادی(ع) توهین کرده است، ادامه داد: دشمن ممکن است توطئه‌های دیگری را در ادامه در نظر گرفته باشد و با این عمل می‌خواهد تشیع را محک بزند، اما در مقابل باید به خود بیاییم و ائمه(ع) را با حرکت‌ها و روش‌های جدیدی در تبلیغ‌ها، منبرها، مداحی‌های مناسب و پژوهش‌ها معرفی کنیم.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: از این پس فضای کلی برای تبلیغ شیعه و معرفی امام هادی(ع) آماده‌تر است و ما هم در این زمینه وظیفه داریم که حرکت فرهنگی علمی فصیحی انجام گیرد.

وی با اشاره به این‌که نور الهی خاموش شدنی نیست، ادامه داد: هرکس به مقابله با اهل‌بیت(ع) برخیزد، نابودی خود را امضا کرده زیرا اینان تا ابد تاریخ را رهبری خواهند کرد. تاریخ کم ندیده موانعی را که در سر راه امامان(ع) قرار دادند اما هیچ‌کدام از این عوامل باعث خاموشی این نور نشد.

مدیر کل اعزام مبلغ دفتر تبلیغات اسلامی افزود: باید نسبت به ایامی که به امام هادی(ع) تعلق دارد همچون روز ولادت یا شهادت ایشان توجه ویژه‌ای داشت. همچنین باید زیارت جامعه کبیره با زبان‌های مختلف و برای سنین گوناگون معرفی کرد.

وی به روش‌های تازه در معرفی اهل‌بیت(ع) و امام هادی(ع) اشاره کرد و گفت: کارگاه‌ها و جلسات و پرسمان‌هایی در ارتباط با شخصیت امام هادی(ع) باید برگزار شود و روایات ایشان را با پیامک در میان مردم ترویج کنیم تا عموم جامعه از محضر اهل‌بیت(ع) استفاده کنند.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: وظیفه حوزه‌های علمیه، مبلغان، ناشران و اصحاب رسانه و مطبوعات در رفع مظلومیت ائمه شیعه(ع) سنگین‌تر است. همچنین هر شیعه وظیفه دارد که امام خود را به دیگران بشناساند.

وی به گوشه‌هایی از زندگی امام هادی(ع) اشاره کرد و گفت: بارها متوکل خواست که امام علی‌النقی(ع) این شخصیت بی‌بدیل را از سر راه خود بردارد و توطئه‌های گوناگونی ترتیب داد اما ناکام ماند و در نهایت همه چیز به سود امامت و اهل‌بیت(ع) پایان می‌یافت.

مدیر کل اعزام مبلغ دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: امام(ع) در عصری زیست که انحراف‌های فراوان عقیدتی در جامعه رواج داشت و ایشان به مبارزه بی‌امان با این انحرافات برخاست و آن‌ها را پاسخ داد و دفاع جانانه‌ای از اسلام و اهل‌بیت(ع) کرد.

وی خاطرنشان کرد: جنبه مبارزاتی و علمی امام باید برای مردم تبیین شود و همچنین ما زیارت جامعه کبیره را باید در جامعه نشر دهیم زیرا بهترین معرفی اهل‌بیت(ع) در همین زیارت صورت پذیرفته است./914/ت301/ع

ارسال نظرات