۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۱۲۹۱۶۸
حجت‌الاسلام ذوالنور:

فتوای رهبری مهم‌ترین ضامن اطمینان‌بخش فعالیت‌های هسته‌ای ایران است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ذوالنور، فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرمت تولید و استفاده از سلاح‌‌های هسته‌ای را مهم ترین ضامن اطمینان بخش فعالیت‌های هسته‌ای ایران دانست و با بیان اینکه تیم مذاکره کننده ایرانی بر سر مصالح نظام و منافع ملت با غرب معامله نمی‌کند، گفت:‌ملت ایران تحت فشار و زورگویی غرب سر سوزنی از حقوق مسلم خود عقب نشینی نخواهد کرد.
حجت الاسلام ذوالنور حجت الاسلام ذوالنور


حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران با گروه1+5، به تحلیل و بررسی پرونده هسته‌ای ایران پرداخت و تصریح کرد: با وجود کش و قوسی که غربی‌ها در مسیر پرونده هسته ای ایران ایجاد کردند و تمام ظرفیت خود را بکار گرفتند تا بتوانند مسیر هسته ای را مسدود کنند و ما را از ادامه فعالیت منصرف کنند، اما به فضل الهی راه به جایی نبردند.

وی ‌عملیات پیچیده روانی، تبلیغات رسانه‌ای، ‌بایکوت سیاسی،‌ کشاندن پرونده از مسیر حقوقی به مسیر سیاسی و از سویی دیگر صدور انواع قطعنامه‌های تهدیدی و تحریمی، ترور دانشمندان،‌ اعمال تحریم و تحریم نفت به عنوان آخرین برگ برنده را از جمله توطئه‌های استکبار در مسیر فعالیت‌های هسته‌ای ایران ذکر کرد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه آنها از عهده و توان انجام گزینه نظامی برنمی آیند و اگر می توانستند در این کار تاخیر نمی کردند، ابرازداشت: به حول قوه الهی جمهوری اسلامی به قدرت بازدارندگی برتر در منطقه رسیده و توان کشور در این عرصه موقعیتی را برای نظام فراهم کرده است.

وی افزود: این امور همه دست به دست هم داده و جمهوری اسلامی ایران را به لقمه ای غیر قابل بلعیدن تبدیل کرده و آنها این ریسک را قابل انجام نمی بینند و الا از انجام آن دریغ نمی کردند.

حجت‌الاسلام ذوالنور اظهار داشت: آنها از تمام ظرفیت استفاده کردند تا ایران را از مسیر خود منصرف کنند و به نحوی از ما امتیاز بگیرند و اگر می بینیم‌ امروز غرب به سوی مذاکرات روی آورده چاره‌ای ندارد و ‌از سویی دیگر برگ برنده‌ای هم در اختیار آنها نیست.

این فعال سیاسی اضافه کرد: به بازگشتن غرب به میز مذاکرات از سویی باید به عنوان حسن نیت نگاه کرد که اقدامی عاقلانه است و از سویی دیگر آنها چاره‌ای جز این رویکرد ندارند و مجبور به مذاکره با ما هستند.

ملت سر سوزنی از حقوق مسلم خود عقب نشینی نخواهد کرد

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: غربی‌ها اگر در مذاکرات نظر ایران را تامین نکنند هیچ گزینه و چاره‌ای جز تعامل با جمهوری اسلامی ایران ندارند.

وی افزود: جمهوری اسلامی از ابتدا تاکنون دو حرف مشخص داشته است، نخست اینکه ایران عضو ان پی تی است و باید از مزایای عضویت نیز برخوردار باشد و از این حق خود تحت فشار و زورگویی غرب سر سوزنی عقب نشینی نخواهد کرد و خوشبختانه این مساله را اثبات کرده است.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان اینکه عزم مردم در این باره جزم است، فعالیت های هسته ای ایران را صلح آمیز توصیف و تاکید کرد: بارها بازرسان آژانس بر این مساله تاکید کرده و سندی علیه فعالیت‌های ما ندارند و درب مراکز هسته ای ما به روی آنها باز بوده است.

وی با تاکید بر اینکه تیم مذاکره کننده ایرانی نیز همین رویکرد را خواهد داشت و از اصول مسلم سرپیچی نخواهد کرد، افزود: جمهوری اسلامی اهل طغیان گری با دنیا نیست و اطمینان لازم را نیز فراهم کرده است و البته رهبران سیاسی دنیا از جمله اوباما رییس جمهور آمریکا به این مساله اذعان کرده‌اند که استفاده از فناوری صلح آمیز هسته ای حق ایران است.

حجت الاسلام ذوالنور عنوان کرد: مردم صاحب حق هستند و به مسؤولان سیاسی اعتماد دارند و مطمئن هستند آنها سر مصالح نظام و منافع ملت با غربی‌ها معامله نخواهند کرد.

حجت الاسلام ذوالنور در ادامه با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرمت تولید و استفاده از سلاح‌های هسته ای ابرازداشت:‌ جمهوری اسلامی با پشتوانه اعتقادی این حرف را می زند که به دنبال تولید و استفاه از سلاح های هسته ای نیست.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری هم در جایگاه مرجع بزرگوار تقلید و هم در جایگاه ولی امر مسلمین و حاکم و ولی فقیه جامعه اسلامی وقتی فتوا می دهند که تولید و بکارگیری سلاح های هسته ای مشروع نیست، در حقیقت مسیر اصلی و راهبرد اصلی نظام را تعیین کرده‌اند و آنهایی که از مذهب چیزی می فهمند ولی در جبهه مقابل ما قرار دارند باید این فتوا برای آنها نیز اطمینان آور باشد که نه تنها برای ایران نقشه راه است بلکه برای همه ادیان این گونه است.

حجت الاسلام ذوالنور فتوای رهبری را مهم ترین ضامن اطمینان بخش فعالیت‌های هسته‌ای ایران دانست و گفت: این فتوا برای طرف های مقابل ما نیز می تواند اطمینان بخش باشد کما اینکه کشیشان و رهبران مسیحی نیز بر این نکته تاکید کردند که با توجه به جایگاه فتوای رهبر انقلاب، نمی شود تصور کرد که ایران به دنبال سلاح اتمی هست. /924/ت302/ج

ارسال نظرات