۰۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۱۲۹۱۹۵
امام جمعه اردبیل:

سوم خرداد شناسنامه ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل بزرگ ترین معرفت یک ملت را روحیه حماسه، مقاومت، مبارزه، حق طلبی و ظلم ستیزی دانست و گفت: سوم خرداد شناسنامه ملت ایران است.
سيدحسن عاملي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح اردبیل اظهار داشت: در طول تاریخ خرمشهر 4 بار اشغال شده که در تمامی آن دفعات، دستان رژیم های سلطه‌گر، مستکبر و استعماری دیده می شود.

وی ادامه داد: خرمشهر یک بار در سال 1254 قمری توسط دولت عثمانی 3سال اشغال شد کاری از دست دولت ایران نیز بر نمی آمد و در نهایت با معامله سلیمانیه قسمتی از خاکمان را گرفته و خرمشهر را ترک کردند، دومین بار در سال 1273 از سوی انگلیس اشغال شد و تا اهواز پیشروی کردند و در نهایت با میانجیگری فرانسه هرات نیز از ایران جدا شد.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: سومین بار در سال 1320 در جنگ جهانی دوم دوباره از سوی انگلیس اشغال شد همان گونه که روسیه با اشغال آذربایجان، آران را تصرف کرد و چهارمین بار سردار قادسیه با اشغال آنجا اعلام کرد در عرض 6 روز ایران را تصرف خواهم کرد، اما فرهنگ ولایی ملت ایران 45 روز آنها را پشت دروازه های خرمشهر نگهداشت و در نهایت در 3 خرداد نشان دادند که این روز شناسنامه ملت ایران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی در ادامه بزرگ ترین معرفت یک ملت را روحیه حماسه، مقاومت، مبارزه، حق طلبی و ظلم ستیزی دانست و تصریح کرد: آزادسازی خرمشهر با حضور حماسی رزمندگان سند عزت، استقامت و نماد شجاعت ملت ایران است.

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که سرنوشت جنگ در حماسه خرمشهر مشخص شد افزود: دشمن در فتح بزرگ خرمشهر متوجه حرکت شوم و بی‌سرانجام خود شد و به فرجام جنگ نیز تعقل و تفکری کرد، این شایستگی و اقتدار در سایه خون شهدا، استقامت ملت ایران و ولایت‌پذیری نیروهای مسلح به دست آمده است.

وی ولایت‌مداری نیروهای مسلح را رمز پیروزی رزمندگان در جنگ تحمیلی و فتح خرمشهر دانست و ادامه داد: همه این پیروزی‌ها به برکت اخلاص رزمندگان، هدایتگری امام راحل و مقاومت ملت ایران تا پای جان به دست آمد به طوری که ما امروز شاهد عالی‌ترین اعتلای آرمان شهدا در عرصه‌های داخلی و خارجی هستیم.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری پس از ارتحال امام خمینی(ره)، عزت، استقلال و حاکمیت ملی در تمام عرصه‌های کشور را موجب شده است، امروز نیروهای مسلح و بسیجیان ادامه دهنده راه افتخار آفرینان شهدا هستند./935/پ202/ب

ارسال نظرات