۰۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۱۲۹۲۵۶
مذاکرات بغداد؛ پیروزی مقاومت(7)

رویترز: ایران از غنی سازی اورانیوم عقب نشینی نمی کند

خبرگزاری رسا ـ رویترز نوشت: شش قدرت جهانی امیدوارند شاهد پیشرفتی در مذاکرات هسته ای با ایران باشند. آنها بسته جدیدی از پیشنهادات را به تهران امروز در بغداد ارائه کردند.
رويترز


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از رویترز، این خبرگزاری می نویسد: مذاکرات ایران و 1+5 در هوای آکنده از گرد وخاک و غبارآلود بغداد آغاز شد.

مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون مسئول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: قدرت های جهانی تلاش می کنند در مذاکرات با ایران در زمینه غنی سازی اورانیوم در سطح بالا ، از این کشور امتیازهایی را کسب کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: ایران از غنی سازی اورانیوم عقب نشینی نمی کند و در این تصمیم نیز بسیار مصصم است و تحریمهای بسیاری را نیز متحمل شده است.

مان افزود: پیشنهاد جدیدی را به تهران ارائه کرده ایم که نگرانی های اصلی ما را در زمینه برنامه هسته ای ایران بیان می کند. این پیشنهاد، مسئله غنی سازی بیست درصدی را نیز شامل می شود.

وی ادامه داد: امیدواریم پاسخ ایرانی ها مثبت باشد و بتوانیم امروز پیشرفتی را رقم بزنیم. امروز پیشرفت ریشه ای صورت نخواهد گرفت. فکر نمی کنم چنین اتفاقی روی دهد. اگر وضعیت خوب باشد پیشرفت ملموسی را شاهد خواهیم بود.

سخنگوی اشتون اضافه کرد: در نشست امروز در بغداد، محل برگزاری مرحله بعدی مذاکرات را تعیین خواهیم کرد.

مان در پاسخ به سوالی درباره موضع روسیه و چین در مذاکرات امروز با ایران نیز گفت: همه متحد هستند.

تهران و گروه 1+5 امروز در شهر بغداد بر سر برنامه هسته ای ایران مذاکره می کنند.کاترین اشتون سرپرستی نمایندگان گروه 1+5 را برعهده دارد.

رویترز نوشت: با افزایش احتمال توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در موضوع هسته ای، نگرانی ها درباره کمبود منابع نفتی و قیمت نفت در بازارهای جهانی را کاهش داده است./982/ب902/ک

ارسال نظرات