۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۱۲۹۷۲۶
آیت‌الله جوادی آملی:

ایران اسلامی در پرتو ولایت و عشق به ائمه حفظ می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله جوادی آملی گفت: با توجه به اینکه ایران اسلامی در پرتو ولایت و عشق به ائمه حفظ می‌شود ، دشمنان نمی‌توانند هر آنچه که خود می‌خواهند بر ما تحمیل کنند.
ديدار مديران استان با آيت الله جوادي آملي در قم


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، حضرت آیت‌الله جوادی آملی در دیدار با استاندار مازندران و جمعی از مدیران کل این استان، ضمن بیان این که اساس انقلاب اسلامی مسائل فرهنگی است افزود: امسال به فرموده رهبر معظم انقلاب سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام گذاری شده است که اگر مسائل فرهنگی در کشور مورد توجه قرار گیرد در عرصه تولید و مصرف موفق خواهیم بود.

وی تولید در زمینه‌های فرهنگی را نوعی تولید ملی برشمرد و افزود: دستگاه های فرهنگی کشور و به ویژه استان مازندران باید برنامه ریزی جامعی در این راستا داشته باشند.

حضرت آیت الله جوادی آملی اضافه کرد: با توجه به این که ایران اسلامی در پرتو ولایت و عشق به ائمه حفظ می‌شود، دشمنان نمی‌توانند هر آنچه که خود می‌خواهند بر ما تحمیل کنند.

مفسر برجسته قرآن گفت: دین مقدس اسلام برای مسئله کار و کارگر اهمیت زیادی قائل است و در واقع بازنشستگی در دین اسلام ممنوع است.


وی در ادامه مازندران را استان پر برکتی برشمرد و افزود: سطح عمومی فرهنگ مردم مازندران مطلوب است که این فرهنگ می‌تواند جمعیت ده میلیون نفری مسافر به این استان را تحت تاثیر قرار دهد.

حضرت آیت الله جوادی آملی افزود: وجود دریا، جنگل و مراتع وسیع در این منطقه اضلاع سه گانه‌ای است که باید از این ظرفیت‌ها حداکثر بهره برداری را کرد.

استاد سطح عالی حوزه عنوان کرد: مازندران از استان‌های مرزی کشور نیست و بدنه استان با مشکلاتی که برخی استان‌های مرزی با آن مواجه هستند، روبه رو نیست و مسؤولان در چنین شرایطی بهتر می توانند کار کنند.

وی افزود: از مسؤولان استان توقع می‌رود با توجه به ظرفیت‌هایی که در مازندران وجود دارد، بیکاری در استان ریشه کن شود و به الگوی سایر استان ها در این زمینه تبدیل گردد.

مفسر بزرگ قرآن کریم در ادامه با بیان این که در حال حاضر در استان قم از هفتاد ملیت برای تحصیل در علوم دینی طلبه داریم، افزود: این امر به برکت خون شهدا و رهبری‌های امام راحل است که اگر دشمنان در گذشته برای کشور ما حسابی باز نمی‌کردند، امروز می‌بینیم که ایران به عنوان کشوری شاخص در دنیا مطرح است.

سید علی اکبر طاهایی، استاندار مازندران نیز در ابتدای این دیدار با بیان این که استان مازندران به دلیل اینکه میزبان تعداد زیادی از مردم کشور در فصول مختلف سال است افزود: در نوروز امسال مازندران میزبان ده میلیون مسافر بود که در این ایام در استان اقامت داشتند در حالی که جمعیت آن حدود سه میلیون نفر است.

وی افزود: این تعداد مسافر در ایام نوروز و تابستان جمعیت استان را تغییر می‌دهد که در این زمینه جا دارد حجم کارهای فرهنگی گسترش پیدا کند.

استاندار مازندران با بیان این که در روزهای اخیر شاهد برگزاری برنامه درس‌هایی از قرآن توسط حجت الاسلام قرآئتی در استان مازندران، افزود: این برنامه به مدت یک هفته در شهرستان ساری برای پخش در ایام ماه مبارک رمضان ضبط شد و در مجموع 15 هزار نفر از این برنامه استقبال کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه اندازی نخستین مرکزخصوصی تکثیر ماهیان خاویاری کشور در ساری اظهار داشت: پرورش ماهی در قفس طرح جدیدی است که در دریای خزر در حال اجرا است.

طاهایی ادامه داد: در گذشته این قفس‌ها از خارج وارد می‌شدند ولی به همت متخصصان داخلی، اینک با کیفیت مطلوب در داخل استان تولید و مورد استفاده قرار گرفت.

استاندار مازندران همچنین عنوان کرد: در سال گذشته به همت کشاورزان مازندرانی 50 هزار هکتار از اراضی این استان زیر کشت مجدد برنج رفت که امیدواریم این میزان در سال جاری افزایش یابد.

استاندار مازندران در ادامه سفر یک روزه خود به استان قم علاوه بر دیدار با آیت الله جوادی آملی، از بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء و مرکز چاپ و انتشارات اسراء بازدید نمود و همچنین در دیدار با آیت الله اعرافی رئیس جامعه المصطفی العالمیه با فعالیت‌های این نهاد آشنا شد.

گفتنی است، معاون برنامه ریزی استاندار، مدیران کل کتابخانه های عمومی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت و تبلیغات اسلامی، رییس اتاق بازرگانی و رییس دانشگاه پیام نور استان و مدیرکل اداری مالی استانداری، طاهایی را در این سفر همراهی کردند./950/پ102/ج

ارسال نظرات