۱۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۱۲۹۸۹۳
عضو مجمع تشخیص مصلحت:

ولایت فقیه دستاورد اندیشه امام راحل است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، دفاع از مکتب امام راحل و ولایت فقیه را دستاورد اندیشه امام خمینی (ره) دانست و گفت: دفاع از این مکتب تعالی بخش تنها در میدان عمل میسر می شود.
حجت الاسلام مجيد انصاري حجت الاسلام مجيد انصاري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شب گذشته در مراسم ارتحال امام در مسجد جامع گلوگاه، امام راحل را اسوه حسنه برای همه نسل‌ها دانست و گفت: سیره عملی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در همه اعصار برای ملت های آزاده و مسلمان دنیا الگویی تعالی بخش است.

وی در ادامه سخنان خود با مقایسه زندگی و نهضت امام راحل با دوران حضرت موسی(ع) افزود: امام خمینی (ره) همچون حضرت موسی (ع) ملت ایران را از دست فرعون زمان و حکومت شاهنشاهی نجات دادند.

حجت الاسلام انصاری گفت: در انقلاب ما عصای موسی (ع)، ید اعجازی ایشان و پیام مستقیم وحی نبوده است، اما امام راحل با استفاده از ذخیره عظیم انبیاء (ع) و پیام قرآن به سراغ ملت آمد و مردم نیز با آغوش باز این آگاهی بخشی امام عزیز را پذیرفتند.

وی خرداد را ماه امام راحل و انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: این ماه فرصت مناسبی برای بازشناسی اندیشه ها و آرمان های بلند امام راحل است و ضرورت دارد اندیشه های بنیانگذار کبیر انقلاب به درستی در جامعه تبیین شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: بررسی زندگی امام راحل، سیره و دیدگاه‌های حضرت امام نشان می دهد که در همه زندگی این مرد عارف و روحانی، خداوند حاکم مطلق بوده و خدا ترسی در همه زندگی ایشان نمودار بوده است.

حجت‌الاسلام انصاری با بیان این‌که نسل جوان و فهیم کشور نباید به سادگی از کنار گناه عبور کنند، گفت: گناه چه بزرگ و چه کوچک نافرمانی از خداوند است و جزای آن را باید پرداخت.

وی گفت: همسر امام خمینی(ره) نیز در خاطراتی از امام راحل تاکید می کنند«از زمانی که با امام ازدواج کردم تا پایان عمر ایشان شبی ندیدم که نماز شب ایشان ترک شود و لحظه ای ندیدم که غیبت کنند و در محضر امام راحل کسی حق نداشت حرف کسی را بزند و کلامی که بوی غیبیت بدهد وجود نداشت»

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: رسالتی که امام به عنوان مرجع تقلید برای خود تعیین کرده بود آن بود که باید جامعه را از سیطره حکومت غیر الهی خارج کرد، این نگاه امام به حوزه دین و مسؤولیت دینی در حوزه اجتماعی بود و این تفکر همچنان در جهان بیداری آفرینی می کند.

حجت‌الاسلام انصاری به بیداری اسلامی در جهان اشاره کرد و آن را نشأت گرفته از اندیشه های متعالی امام راحل دانست و گفت:  الهام بخشی امام خمینی(ره) و خط مشی و اندیشه‌های بلند ایشان می تواند جهان اسلام را از سیطره فکری و سیاسی غرب خارج کند.
 
وی ادامه داد: غربی ها شب و روز با صدها برنامه و شیوه‌های مختلف به دنبال شکستن قداست امام راحل و شکستن مدیریت ایشان و ایجاد شبهه نسبت به اقدامات و تصمیمات و مکتب مردم سالار امام هستند و در این راستا نگاه متحجرانه دارند.

حجت الاسلام انصاری گفت: متأسفانه برخی از افراد منحرف داخل نیز با بهانه های مختلف و نگاه کاریکاتوری، بهانه بدست غربی ها می دهند، اما مردم ما باید هوشیار باشند و بدانند دفاع از مکتب امام راحل وظیفه اصلی ما است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام قرآن و مردم را دو محور اصلی حرکت امام عنوان کرد و ادامه داد: از نگاه فقهی امام راحل، مردم در تعیین سرنوشت و به دست گرفتن زمام کشور حق داشتند و باید نگاه واقع بینانه به این امر صورت گیرد.

حجت‌الاسلام انصاری افزود: دفاع از مکتب امام راحل و ولایت فقیه که دستاورد اندیشه امام راحل است جز در میدان عمل میسر نمی شود و باید وصایای امام نیز بعنوان چراغ روشن راه در جامعه مورد توجه قرار گیرد و منشور عملی برای مجلس، دولت، قوه قضاییه، نیروهای مسلح، نیروهای حافظ امنیت و کل جامعه باشد.

وی اضافه کرد: قیام امام راحل باید با خط طلا بر فراز ایران نوشته شود و بازنگری اساسی در روش اخلاق رسانه‌ای و تبلیغاتی، عرصه سیاست و مدیریت بر دنیا صورت گیرد تا ضمن حفظ انقلاب که هدف اصلی است رضایتمندی امام راحل نیز فراهم شود./950/پ202/ج
ارسال نظرات