۲۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۳۰۷۶۷

مسؤولان نهاد رهبری در 4 دانشگاه آذربایجان شرقی معرفی شدند

خبرگزاری رسا ـ مراسم تودیع و معارفه مسؤولان نهاد مقام معظم رهبری در چهار دانشگاه بزرگ استان آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.
دانشگاه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدتقی علوی، رییس دانشگاه تبریز امروز در آیین تودیع و معارفه مسؤولان نهاد نمایندگی ولی فقیه در چهار دانشگاه آذربایجان شرقی که در سالن اجتماعات دانشکده کشاورزی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: نقش محوری دانشگاه‌ها در جنبش نرم‌افزاری و تولید علم بر کسی پوشیده نیست و بایستی مراکز آموزشی و علمی عقب‌ماندگی‌های قبل از انقلاب را جبران کنند.

وی با تأکید بر جهاد علمی دانشگاه‌ها برای دست‌یابی به اهداف سند چشم‌انداز توسعه کشور افزود: دست یابی به رتبه اول علمی میان کشورهای منطقه قبل از افق چشم انداز، افتخار بزرگی است که برای مراکز علمی و تحقیقاتی کشور ما کسب شده و این موضوع موجب نگرانی غرب از این بخش شده است.

علوی با اشاره به این‌که کشور در برخی از علوم رشدی فراتر از میانگین منطقه‌ای و بین‌المللی داشته است، گفت: ترور دانشمندان کشور تنها با هدف توقف رشد فزاینده ایران در علوم مختلف است، دشمنان بیش از قدرت نظامی ایران از اندیشه‌های علمی برخواسته از ارزش‌های دینی جوانان دانشمند هراسان هستند.

وی تصریح کرد: دشمنان در 33 سال گذشته آن طور که در برنامه های خود طراحی کرده بودند، نتوانسته اند به اهداف شوم‌شان علیه ملت ایران دست یابند، از این رو ناگزیر به حذف فیزیکی اساتید و نخبگان علمی کشور شده اند، غافل از این‌که شاگردان مکتب شهدای علمی ادامه دهنده راه اساتید خود هستند.

رییس دانشگاه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که رسالت امروز دانشگاه‌ها متفاوت با گذشته است، خاطر نشان کرد: زمانی دانشگاه ها فقط رسالت آموزش و پژوهش را بر عهده داشتند، اما امروز دانشگاه ها محل فرهنگ زایی و بصیرت افزایی در جامعه شده اند.

علوی با تشریح نقش فرهنگی و عقیدتی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطر نشان کرد: دانشگاه ها بایستی با بسترسازی فرهنگی سالم برای آموزش و پژوهش درست و جهت دار همت کنند، افزون بر این‌که تحقق دانشگاه اسلامی نیازمند فرهنگ جهادی و اعتقادی در عرصه تولید علم و دانش است.

بنابر این گزارش، طی این مراسم حجت الاسلام خدیوی مسؤول سابق نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی سهند و مدیر مرکز تخصصی علامه امینی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی به جای حجت الاسلام علیزاده به عنوان به مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه تبریز منصوب خواهد شد.

حجت الاسلام یوسف خیری، عضو هیأت علمی و معاون سابق دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز به جای حجت الاسلام سیدضیاءالدین علیانسب به عنوان مسؤول نهاد رهبری در این دانشگاه معارفه خواهد شد.

همچنین حجت‌الاسلام فرج‌زاده معاون سابق نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز به جای حجت الاسلام همزبان به عنوان مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه آزاداسلامی منطقه 13 کشور معرفی می شود.

گفتنی است، حجت الاسلام نجفیان از روحانیان بومی و دانش‌آموخته حوزه علمیه قم نیز جایگزین حجت الاسلام خدیوی در نهاد رهبری دانشگاه صنعنی سهند معرفی و شروع به فعالیت خواهد کرد./935/پ202/س

ارسال نظرات