۳۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۱۳۱۱۳۳
مسؤول سابق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز:

کرسی‌های آزاداندیشی در دومین دانشگاه بزرگ کشور تعطیل است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول سابق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز از عدم برگزاری جلسات امر به معروف و نهی از منکر و اقدام برای اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها در دانشگاه تبریز انتقاد کرد.
حجت الاسلام سعيد عليزاده، مسؤول سابق نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه تبريز،
حجت الاسلام سعید علیزاده، مسؤول سابق نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: بنده مدت ده سال است که با دانشجویان دانشگاه تبریز زندگی می کنم که سه سال از این مدت با عنوان مسؤولیت نهاد رهبری در این مرکز بزرگ آموزش عالی کشور بوده است.

وی ادامه داد: متأسفانه جریان‌های ضداسلامی به ویژه فرقه‌های مختلف ضاله و شیطان‌پرستی به صورت آزادانه در فضای دانشگاهی جولان می دهند؛ اما مسؤولان این نهاد هیچ‌گونه اراده از خود برای مقابله با این مسائل ندارند.

حجت‌الاسلام علیزاده تصریح کرد: بنده به عنوان یک روحانی که خود را سرباز نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت می‌دانم، نه دنبال پست و مقام و نه دنبال شغل هستم، بلکه رسالتی بر عهده ما حوزویان است که سکوت در برابر جریان‌های ضداسلامی را مذموم می‌داند.

عضو هیأت علمی دانشکده الهیات دانشگاه تبریز وضعیت عفاف و حجاب در این دانشگاه را تأسف‌بار دانست و ادامه داد: انتظاری که از مسؤولان دانشگاه تبریز می رود، این است که اگر فعالیت خاصی در این حوزه ندارند، حداقل دست نهادهای فرهنگی این دانشگاه را باز بگذارند، شرایطی به گونه ای است که نه خود وارد صحنه می شوند و نه اجازه می دهند دلسوزان، اثرگذاری داشته باشند.

وی با تأکید بر این‌که روحانیت وابسته به هیچ حزب و صنفی نیست و همواره استقلال فکری و نظری خود را حفظ کرده است، گفت: چرا باید شیطان‌پرستان با نمادها و پوشش‌های خاص خود آزادانه در فضای دانشگاه رفت و آمد کنند؛ اما برای فعالان دانشجویی در عرصه های دینی و فرهنگی خط قرمزهایی به وجود آمده است.

حجت‌الاسلام علیزاده با انتقاد از این‌که کرسی‌های آزاداندیشی در دومین دانشگاه بزرگ کشور تعطیل است، تصریح کرد: فضا برای امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه تبریز وجود ندارد، این در حالی‌است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر مسأله اسلامی شدن دانشگاه‌ها تأکید داشته‌اند.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه تبریز به عنوان دومین دانشگاه بزرگ کشور پس از دانشگاه تهران همواره منشاء اثر در دیگر مراکز علمی و پژوهشی منطقه بوده است، در حقیقت دیگر دانشگاه‌ها بر چگونگی فعالیت این مرکز توجه دارند، اگر کرسی‌های آزاداندیشی در این مرکز تعطیل باشد، از دیگر مراکز آموزشی کوچک چه انتظاری می‌توان داشت.

عضو هیأت علمی دانشکده الهیات دانشگاه تبریز افزود: جلسات اسلامی شدن دانشگاه ها نیز تنها یک بار آن‌هم در دوران رییس سابق دانشگاه تبریز برگزار شده که پس از آن به صورت کلی تعطیل است، افزون بر این‌که جلسات امر به معروف و نهی از منکر نیز برگزار نمی شود./935/ت302/س
ارسال نظرات