۰۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۱۳۱۴۵۳
در رادیو معارف بررسی می‌شود؛

برنامه دستگاه‌های اجرایی متولی اوقات فراغت جوانان

خبرگزاری رسا ـ برنامه نهادها و دستگاه‌های اجرایی متولی اوقات فراغت جوانان در تابستان در چند برنامه مختلف رادیو معارف بررسی خواهد شد.
اوقات فراغت



به گزارش خبرگزاری رسا، با توجه به اهمیت اوقات فراغت در زندگی فرزندانمان و ضرورت برنامه‌ریزی در این زمینه، رادیو معارف در قالب چند برنامه به بررسی عملکرد و برنامه‌های آتی نهادها و دستگاه‌های متولی برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت می‌پردازد.

بر اساس این گزارش، برنامه «فراغت» کاری از گروه خبر و برنامه‌های سیاسی طی شش برنامه به بررسی برنامه‌های نهادها و دستگاه‌های اجرایی متولی اوقات فراغت می‌پردازد. این برنامه هر روز به یکی از نهادها و ارگان‌ها اختصاص دارد.

در برنامه روز 3 تیر با حضور محمد ابراهیم محمدی، مدیرکل فرهنگی و هنری معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به بررسی برنامه‌های این وزارت‌خانه برای اوقات فراغت پرداخته می‌شود.

در برنامه روز 4 تیر با حضور مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به بررسی برنامه‌های این ستاد در ایام تابستان پرداخته می‌شود.

در برنامه روز 5 تیرماه نیز برنامه‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با حضور حجت الاسلام فقیه عبداللهی بررسی خواهد شد.

برنامه‌های بسیج سازندگی کشور برای اوقات فراغت جوانان نیز در دو برنامه روزهای 6 و 7 تیر با حضور سردار مجید خراسانی، مسؤول سازمان بسیج سازندگی کشور بررسی خواهد شد.

همچنین برنامه «فراغت» در 8 تیرماه به فعالیت‌ها و برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی با حضور حجت الاسلام حسینی پرداخته خواهد شد. این برنامه به تهیه کنندگی و سردبیری علی محمدی ضیاء و گویندگی محمد جواد محمدی از 3 تا 8 تیرماه هر روز ساعت 8:40 روی آنتن شبکه رادیویی معارف خواهد رفت.

برنامه زنده «گفت و شنود» نیز کاری از گروه خبر و برنامه‌های سیاسی است که در دو برنامه به نقد و بررسی برنامه های نهادها و دستگاه های اجرایی متولی طرح اوقات فراغت می‌پردازد. در این برنامه با ارتباط مستقیم با مسؤولین نهادهای مرتبط همچون کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و آموزش و پرورش به نقد و بررسی برنامه‌های اوقات فراغت این نهادها پرداخته می‌شود.

برنامه زنده «گفت و شنود» به تهیه کنندگی و سردبیری محمد حسن جلالی و گویندگی سید محمد مهدی رکنی روزهای 3 و 10 تیرماه ساعت 18:00 از رادیو معارف پخش می‌شود.

همچنین رادیو معارف با دو برنامه به موضوع اوقات فراغت و پاسخ به سوالات در مورد این محور خواهد پرداخت، در برنامه زنده «پرسمان کودک و نوجوان» استاد حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون به سوالات مطرح شده در مورد اوقات فراغت در حوزه کودک و نوجوان پاسخ خواهد داد. این برنامه تهیه کنندگی و سردبیری حجت الاسلام محمد جواد طوسی و دستیاری تهیه اکبر طالبی نیا روزهای 29 خرداد و 5 تیر ساعت 18:00 به این موضوع خواهد پرداخت.

همچنین در برنامه زنده «خانه مهر» که روزهای 1، 7، 8 و 9 تیرماه به بحث نقش خانواده‌ها در غنی سازی اوقات فراغت خواهد پرداخت. این برنامه به تهیه کنندگی و سردبیری اعظم ایرانی هر روز ساعت 9:00 صبح تقدیم شنوندگان فهیم رادیو معارف می‌شود.

شایان ذکر است، با فرا رسیدن تابستان، فرزندان ما پس از پشت سر گذاشتن یک سال تحصیلی توام با تلاش، در پی آنند که از زمان فراغت تابستانی خود بیشترین بهره را ببرند. پدران، مادران و مسؤولان تعلیم و تربیت نیز با دغدغه چگونگی گذراندن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان بدنبال برنامه‌ریزی صحیح در این زمینه هستند. اوقات فراغت پدیده‌ای است که از یک سو مناسب‌ترین بستر برای رشد و شکوفایی استعدادهای گوناگون و ابعاد مختلف وجود نوجوانان و جوانان به شمار می‌آید و از سویی دیگر زمینه ساز بسیاری از مشکلات اجتماعی و بزه‌کاری‌های فردی و اجتماعی است. بنابراین اگر با آگاهی و دانش با آن روبه رو نشویم و برنامه‌ای سنجیده و منظم برای رویارویی با آن نداشته باشیم، دچار صدمات و ضررهای جبران ناپذیری خواهیم شد. امروزه بیشتر وقت جوانان، به ویژه در فصل تابستان به اوقات فراغت اختصاص می‌یابد.

گفتنی است، طبق استانداردهای بین‌المللی تعداد روزهای فراغت کشورهای دیگر در سال 80 روز و این رقم در کشور ما 10روز بیشتر یعنی 90روز است. اما بررسی‌های انجام گرفته نشان می‌دهد که تنها 61 درصد جوانان ایرانی اوقات فراغت خود را کافی می‌دانند./919/د102/ن

ارسال نظرات