۰۵ تير ۱۳۹۱ - ۰۶:۱۲
کد خبر: ۱۳۱۵۳۴
آیت الله تحریری:

ظواهر دنیایی ارزش محزون شدن ندارد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله تحریری با تاکید بر اینکه ظواهر دنیایی ارزش محزون شدن را ندارد گفت:تنها مسیر کمال و سعادت بشر پیروی از اهل بیت (ع)و سیره آنها است.
محمد باقر تحريري


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)، آیت الله تحریری طی سخنانی در جمع طلاب و دانش پژوهان این مؤسسه، با اشاره به جایگاه علم و عالم در اسلام اظهارداشت: اسلام به مقام علم و عالم اهتمام ویژه ای داشته و این مهم بارها در آیات و روایات ما ذکر شده است.

این استاد برجسته حوزه با بیان این مطلب که البته هر علمی دارای ارزش نبوده و تنها علمی که برای خدا باشد ارزشمند است، افزود: تنها علوم حقیقی و واقعی دنیا نزد اهل بیت(ع) است در صورتی‌که سایر علوم که نزد دانشمندان می باشد از راه حفظ کردن به دست آمده اند.

وی با تاکید بر اینکه علوم اهل بیت(ع) از علوم حقیقه خداوند متعال است، روایتی از امام محمد باقر(ع)را درخصوص دینداری مدنظر قرار داد و گفت:کسی که در دلش دین الهی به صورت خالص وارد شده باشد دیگر از مسیر حق خارج نشده و به غیر خدا متوسل نخواهد شد.

آیت الله تحریری توضیح داد:طبق این روایت دین دارای ابعاد گسترده ای بوده و هرکسی می تواند به این اعماق راه یابد؛البته به وضوح روشن است که این ابعاد شامل مادیات دنیایی نبوده و معنویات راشامل می گردد.

قرآن واهل بیت(ع) منبع بی کران علوم الهی

وی با تاکید بر انجام تمام کارها برای رضایت خداوند، اضافه کرد :مادیات دنیایی ارزش این را ندارد که انسان به آنها دل ببندد تا چه برسد به اینکه شخصی به دلیل نرسیدن به آن محزون گردد.

این استاد حوزه در ادامه سخنان خود زهد و تقوا را از ویژگی های مهم مومنان برشمرد و ابراز داشت:انسان می تواند با توسل به قرآن واهل بیت(ع) که منبع بی کران علوم الهی هستند به دریای زهد و پارسایی راه یابد.

وی در همین زمینه به روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرد وبا بیان این مطلب که پیرومکتب اسلام شدن نصیب هرکسی نشده و نعمت بزرگی است، گفت: اگر مردم به ارزش معرفت الهی پی می بردند به مادیات دنیایی چشم نمی دوختند.

آیت الله تحریری دنیاگریزی را از مشخصه های بارز مومنان برشمرد و با تاکید بر اینکه اشتغالات دنیایی انسان را از معرفت الله جدا می کند ،تصریح کرد :اینگونه نیست که عده ای بگویند دین برای طایفه خاصی بوده و هرکسی نمی تواند در این مسیر واردشود؛هر انسانی می تواندبا درک معارف اسلامی در مسیر کمال قرار گیرد اما ورود در این مسیر نیازمند شرایط خاصی از جمله دنیاگریزی و زهد است.

از فرصت خودسازی غافل نشویم

وی در ادامه سخنان خود ضمن تبریک اعیاد شعبانیه یادآورشد :این ماه از جمله ماه هایی است که فضلیت زیادی برای آن عنوان شده و لذا باید حداکثر فرصت را آن برای خود سازی و رسیدن به کمالات بهره برد.

اسلام برنامه جامع زندگی است

وی در بخش پایانی سخنان خود بااشاره به اینکه دین اسلام برای تمام ابعاد زندگی دستورات جامعی را دارد بر انجام تمام امور طبق دستورات اسلام تاکید کرد./919/د102/ن

ارسال نظرات