۱۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۱۳۲۰۶۸

اعضای شورای حقوق بشر بزرگ‌ترین ناقضان حقوق بشر هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیته ملی حقوق بشر دوستانه ایران گفت: حقوق بشر حقوق همه انسان‌ها در همه زمان‌ها و مکان‌ها است.
حقوق بشر


به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی دفتر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشر اسلامی، سعید منصوری در کنفرانس بین‌المللی تنوع فرهنگی و حقوق بشر در تبریز اظهار کرد: حقوق بشر حقوق همه انسان‌ها در همه زمان‌ها و مکان‌ها است که شامل میثاق‌های حقوق مدنی و سیاسی است.

 

رییس کمیته ملی حقوق بشردوستانه ایران افزود: حقوق بشر و حقوق بشر دوستانه، حقوق انسان‌ها در دوران جنگ و حقوق حمایت از غیر نظامیان، زنان، کودکان و غیره است و به کرامت انسان‌ها می‌پردازد.

 

مسؤول کمیته ملی حقوق بشر دوستانه ایران تصریح کرد: کرامت انسان‌ها و این حق، اعطایی از طرف خداوند است و سبب تدوین مجموعه قوانین این کمیته شده است.

 

وی در بخش دیگر سخنان خود تاکید کرد: استفاده از سلاح شیمیایی، فسفر سفید، کشتار زنان و کودکان، انهدام مساجد و مدارس اعمالی است که از سوی برخی از داعیان حقوق بشر در دنیا انجام می‌شود.

 

رییس کمیته حقوق بشر دوستانه ایران گفت: جای تعجب دارد کسانی که خود را وابسته به حقوق بشر می‌انگارند و به پروتکل‌های کنوانسیون ژنو متعهد شده‌اند اصلی‌ترین نقض‌کنندگان آن هستند.

 

منصوری افزود: امروز در اینجا گردهم آمده‌ایم تا علت نقض حقوق بشر در مخاصمات داخلی و بین‌المللی را بررسی کرده و امیدواریم این نشست سرآغاز پژوهش موثر در تنوع فرهنگی و فرهنگ اسلامی و حقوق بشر باشد.

 

در ادامه این همایش، آنجلیکا شاپ نماینده هیئت نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ایران، دکتر لیندا بریسکمن مسؤول مؤسسه مطالعات اجتماعی استرالیا و دکتر سومینگ خو، رییس دانشگاه ملی ایرلند به ترتیب به ایراد سخن پرداختند.

 

کنفرانس بین‌المللی "تنوع فرهنگی و حقوق بشر" به همت دفتر منطقه هفت کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران و مرکز حقوق بشر و تنوع فرهنگی جنبش عدم تعهد و با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، دفتر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در تهران، کمیته ملی حقوق بشر دوستانه هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، دانشگاه سوئین‌برن استرالیا، دانشگاه ملی ایرلند- کالوی، دانشگاه تبریز، دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی، دانشگاه واحد علوم و تحقیقات آذربایجان‌شرقی، کانون وکلای دادگستری آذربایجان‌شرقی، شهرداری کلانشهر تبریز، سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان‌شرقی در سالن شهریار دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار شد./935/د102/ب

ارسال نظرات