۱۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۳۲۱۳۵
حجت الاسلام فرحزاد:

زیارت امام حسین از راه دور در شب نیمه شعبان ثواب حج عمره دارد

خبرگزاری رسا ـ مبلغ حوزه علمیه گفت: اگر کسی نمی‌تواند در شب نیمه شعبان به کربلا مشرف شود، زیر آسمان بایستد و به آسمان اشاره کند سپس به سمت قبر امام حسین(ع) اشاره کند و سلام دهد که این عمل ثواب یک حج عمره دارد.
حجت الاسلام فرحزاد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد، استاد حوزه علمیه در برنامه امروز سمت خدا که از شبکه سوم سیما پخش می‌شود با اشاره به این که زیارت آل یاسین بهترین، جامع‌ترین و کامل‌ترین زیارت برای امام زمان(عج) است گفت: خود آن حضرت در توقیعی بیان داشته‌اند هر وقت خواستید بوسیله ما به خدا تقرب بجویید این زیارت‌نامه را بخوانید.


وی با توصیه به این که در طول روز یک دقیقه به امام زمان(عج) اختصاص دهید و به ایشان توجه داشته باشید، اظهار داشت: در زیارت آل یاسین می‌خوانیم؛ «اَلسَّلامُ عَلَیْکَ اَیُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصوُبُ» بر این اساس امام زمان ما را به سمت خدا هدایت می‌کند، ایشان علم الهی، پناه و ملجاء امت هستند و همه عالم باید به ایشان  پناهنده باشند.

نویسنده کتاب محبت و رحمت اظهار داشت: سه نکته در مورد امام زمان وجود دارد؛ معرفت ایشان، محبت به ایشان و اطاعت از ایشان، معرفت یعنی نسبت به ایشان شناخت بیشتری پیدا کنیم.


وی با اشاره به حدیث پیامبر(ص) مبنی بر هرکس امام زمانش را نشناسد و بمیرد به مرگ جاهلیت مرده است، ادامه داد: از این حدیث استفاده می‌شود که در هر زمانی، امامی وحجتی هست که شناخت آن الزامی است. آنچه گفته شد حداقل معرفت نسبت به امام زمان است.


حجت الاسلام فرحزاد بیان داشت: مرتبه بعدی معرفت این است که امام زمان را حاضر و ناظر بر همه کارهای خود بدانیم، مومنینی که در کنار خدا از ریز و درشت کارهای ما اطلاع دارند ائمه(ع) هستند، باید این باور در انسان پدید بیاید که امام به منزله چشم خداست، امام زمان از همه اعمال و نیات ما خبر دارد و حاضر وناظر به کار ماست و هر دوشنبه و پنج شنبه نیز اعمال ما به ایشان عرضه می شود و آن حضرت برای گناهکاران دعا و طلب آمرزش می‌کند.


وی با اشاره به این که نتیجه و ثمره معرفت، محبت است، اظهار داشت:  شناخت امام زمان(عج) باعث محبت ایشان می‌شود. غم وغصه امام زمان؛ غم و غصه شیعیانش است. ایشان برای امت پدری مهربان است.


این پژوهشگر دینی، دعای کمیل، زیارت امام حسین(ع)، ادعیه ونمازهای وارد شده، استغفار و دعا برای دیگران و احیاگرفتن را از اعمال شب نیمه شعبان دانست و گفت: زیارت امام حسین(ع) در این شب بسیار توصیه شده و اگر کسی می‌خواهد با ارواح 124 هزار پیامبر ارتباط داشته باشد شب نیمه شعبان به کربلا برود و امام حسین(ع) را زیارت کند.


وی افزود: اگر کسی نمی‌تواند در این شب به کربلا مشرف شود زیر آسمان بایستد و به آسمان اشاره کند سپس به سمت قبر امام حسین(ع) اشاره کند و به او سلام دهد که این عمل ثواب یک حج عمره دارد. /916/پ202/ع

ارسال نظرات