۱۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۱۳۲۲۵۴
در تهران؛

نشست «غیبت، شعائر و نمادها در رویکرد مهدوی و مذهبی ما» برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست «غیبت، شعائر و نمادها در رویکرد مهدوی و مذهبی ما» عصر روز نیمه شعبان از سوی مؤسسه فرهنگی موعود در تهران برگزار شد.
نشست «غیبت، شعائر و نمادها در رویکرد مهدوی و مذهبی ما» برگزار شد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شصت و سومین نشست ماهانه  فرهنگ مهدویت با موضوع «غیبت، شعائر و نمادها در رویکرد مهدوی و مذهبی ما» عصر روز پنچشنبه پانزدهم تیرماه از سوی مؤسسه فرهنگی موعود عصر در سالن همایش های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران برگزار شد.

 

در این نشست که مصادف با هفدهمین سال تاسیس موسسه فرهنگی موعود بود از کتاب «دانشستان سرزمین های درگیر در واقعه شریف ظهور» که زیر نظر اسماعیل شفیعی سروستانی تالیف شده است رونمایی شد.

 

همچنین در این نشست  طی گفت و گویی زنده با شفیعی سروستانی و محمد هادی همایون عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) موضوع کتاب دانشستان سرزمین های درگیر در واقعه شریف ظهور مورد بررسی قرار گرفته  و با اشاره به لزوم شناخت وقایع آخرالزمان به نقد و بررسی  برنامه های مرتبط با موضوع مهدویت پرداخته شد.

 

شفیعی سروستانی با انتقاد از این که مباحث طرح شده در موضوع مهدویت در گذشته سیر می کند گفت: مناطق شامات قدیم، عراق، حجاز، یمن و ایران پنج نقطه کانونی برای وقایع قبل بعد و حین ظهور هستند و باید در مباحث مهدویت به مسائل روز این مناطق پرداخته شود.

 

همچنین محمدهادی همایون عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه جریان ظهور منتظر رسانه ها نیست و از هر راهی که خدا بخواهد پیش می رود گفت: رسانه ای مهدوی است که از یکسو در صورت و قالب و از سوی دیگر در محتوا مهدوی باشد ولو اینکه صراحتا در این خصوص گفت و گو نکند.

 

در ادامه حجت الاسلام سیدمهدی واعظ موسوی از وعاظ و خطبای مشهد مقدس به سخنرانی پرداخته و مطالبی را پیرامون موضوع شعائر و نمادهای مذهبی و مهدوی عنوان کرد.

 

لازم به ذکر است، این نشست ها با موضوع فرهنگ مهدویت به صورت ماهانه از سوی موسسه فرهنگی موعود در این مکان برگزار می شود./959/پ203/ب

ارسال نظرات