۲۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۱۳۲۸۲۶
مدیر حوزه علمیه بناب هشدار داد؛

شرایط فرهنگی کشور در حال بازگشت به دوران اصلاحات است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه بناب نسبت به بازگشت شرایط فرهنگی به دوران دولت اصلاحات هشدار داد و گفت: رسالت حساس روحانیت مقابله با اوضاع و شرایط ضدفرهنگی است، نباید موضعی انفعالی در برابر ناتوی فرهنگی دشمنان اتخاذ کرد.
حجت الاسلام عبدالمجيد باقري بنابي، مدير حوزه علميه بناب
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید باقری‌بنابی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب امروز در جمع طلاب و روحانیان این مرکز علوم اسلامی اظهار داشت: طلاب باید همواره به دنبال جلب نظر و رضایت الهی باشند، اخلاق طلبگی ایجاب می کند نسبت به امور فرهنگی و اخلاقی جامعه بی‌تفاوت نباشیم.
وی بزرگترین بحران بشریت را عدم شناخت اخلاق و معنویت حقیقی و الهی دانست گفت: روحانیت و حوزه‌های علمیه رسالت بزرگی در شناساندن اسلام ناب محمدی و حقیقت تشیع بر عهده دارند، از این رو دشمن با ترفند‌های مختلف به‌دنبال خدش‌دار کردن چهره روحانیت و تشیع است.
حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی با بیان این‌که تبلیغ، رسالت ذاتی روحانیت و حوزه های علمیه است، خاطرنشان کرد: هر طلبه‌ ای که قصدش از تبلیغ، مسایل مادی باشد، به رازقیت خداوند متعال سوء‌ظن پیدا کرده است، مگر طلبه‌ای که ابتدا به امر وارد حوزه می شود، با نیت مالی و دنیوی پذیرش می شود که در تبلیغ قصد مادی داشته باشد.
مدیر حوزه علمیه بناب خواستار توجه بیش از پیش تهذیب نفس، تقوا و اخلاق حسنه مبلغان و روحانیان و عموم طلاب علوم دینی شد و افزود: مردم اسلام را با گفتار، رفتار و عمل شما می شناسند، در چنین شرایطی اگر سخن یا عملی خارج از شان از روحانیت دیده شود، همه به حساب اسلام نوشته می شود.
وی با تاکید بر احساس مسؤولیت طلاب نسبت به معضلات اخلاقی و عقیدتی جامعه گفت: حوزه های علمیه از گذشته دغدغه فرهنگی و عقیدتی مردم را داشته است، انقلاب اسلامی نتیجه مجاهدت فرهنگی و فکری علما و حوزه های علمیه بوده است، امروز نیز طلاب باید در امور فرهنگی و تبلیغی پیش قدم باشند.
حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی با ابراز تاسف از این‌که در مسائل اخلاقی خلاء‌هایی مشاهده می شود، اظهار داشت: شاید از لحاظ سیاسی و اقتصادی، کشور توفیقات بزرگی داشته است، اما از اخلاقیات خیلی عقب مانده‌ایم، این در شرایطی است که انقلاب اسلامی، انقلابی فرهنگی، اخلاقی و عقیدتی بوده است.
وی علت اصلی معضلات اخلاقی و اجتماعی را بی‌تفاوتی برخی مسؤولان دانست و افزود:متأسفانه فضای کشور از اخلاق و برخی ارزش‌ها فاصله گرفته و کم‌کم به دوران دولت اصلاحات و جامعه مدنی باز می‌گردد، رسالت حساس روحانیت مقابله با اوضاع و شرایط ضدفرهنگی است، نباید موضعی انفعالی در برابر ناتوی فرهنگی دشمنان اتخاذ کرد.

مدیر حوزه علمیه بناب در پایان تاکید کرد: امروز در سایه عنایات حضرت ولی‌عصر(عج) زیر سایه ولایت فقیه فرصت برای بالندگی حوزه‌های علمیه و تبلیغ معارف دینی مهیا است، در چنین شرایطی مبلغان بایستی از فرصت‌ها برای ترویج حجاب و عفاف و تبیین جایگاه ولایت فقیه با منطق اسلامی استفاده کنند./935/پ202/س

ارسال نظرات