۲۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۱۳۲۹۶۹

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری نخستین کارگاه آموزشی مهارتهای مصاحبه، طرح تابستانه مهر آفتاب مدرسه علمیه رضویه بیرجند و راه اندازی رشته های تخصصی علوم و معارف قرآن و کلام اسلامی عنوان های چند خبرکوتاه از حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی است.
اخبار کوتاه

 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مجید نصیرایی، مسؤول نمایندگی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: دو رشته تخصصی علوم و معارف قرآن و کلام اسلامی همزمان در حوزه علمیه خراسان جنوبی همزمان با شروع سال تحصیلی جدید ایجاد می شود. 

 

وی ادامه داد: یکی از مهمترین و اساسی‌ترین اهداف نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی توجه و ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت ترقی و شکوفایی روزافزون حوزه علمیه استان است و ایجاد این دو رشته در تحقق این اهداف می باشد. تعمیق مبانی اعتقادی و معارف اسلامی، ایجاد فضای علمی برگرفته از روح اجتهاد و فقاهت در رشته های مختلف برای طلاب مستعد، ایجاد فضای مناسب جهت تأمین کارشناسان ماهر در رشته های تخصصی مورد نیاز، تربیت نیروی انسانی کارآمد برای مراکز آموزشی و پژوهشی، پرورش طلاب جهت تولید علم و نظریه پردازی به منظور تحقق تمدن اسلامی و افزایش توانمندی طلاب برای انجام وظایف تبلیغی و تربیتی از دیگر اهداف ایجاد و راه اندازی این رشته ها است.

حجت الاسلام نصیرایی با اشاره به این که این طرح پس از بررسی و تصویب در شورای استانی جهت تصویب نهایی به شورای برنامه ریزی حوزه خراسان ارجاع داده شده، افزود: این طرح پس از مراحل ذکر شده به تأیید شورای برنامه ریزی حوزه علمیه خراسان رسیده و پس از مراحل تکمیلی به آیت الله عباس واعظ طبسی، مدیر عالی حوزه علمیه خراسان جهت تایید نهایی ارائه شد که پس از تأیید وی در حال گذراندن مراحل اجرایی است.

وی خاطرنشان کرد: شرایط پذیرش و نحوه ثبت نام علاقه‎مندان متعاقبا اعلام می شود.

برگزاری نخستین کارگاه آموزشی مهارت‌های مصاحبه از سوی مرکز مدیریت حوزه‌علمیه‌خراسان‌جنوبی

حجت الاسلام هابیل خسروی، کارشناس آموزش نمایندگی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان جنوبی با اعلام خبر برگزاری نخستین کارگاه آموزشی مهارتهای مصاحبه حوزه علمیه خراسان جنوبی، برگزاری این کارگاه را در راستای اصلاح برخی عیوب و نا آگاهی‌های موجود در امر پذیرش و گزینش طلاب ورودی و نیز با هدف آموزش فنون مصاحبه (به ویژه روانشناسی در مصاحبه و کشف صحت و سقم گفته‌های مصاحبه شونده) و پرهیز از مصاحبه‌های ضعیف و یا سلیقه‌ای کارگاه آموزشی مهارت‌های مصاحبه برای مصاحبه کنندگان حوزه‌ علمیه این استان دانست.

وی با بیان این که از هر مدرسه علمیه این استان سه نفر در این کارگاه آموزشی طبق برنامه حضور خواهند داشت، گفت: مصاحبه با علاقه‎مندان به تحصیل در حوزه علمیه از وظایف گروه شرکت کننده در گارگاه ها است و این ضرورت وجود داشت مصاحبه کنندگان با فنون مصاحبه آشنا شوند.

حجت الاسلام خسروی ادامه داد: این کارگاه از ساعت 9 صبح امروز در مدرسه علمیه حضرت نرجس (س) بیرجند در حال برگزاری است.

طرح تابستانه مهر آفتاب با همت مدرسه علمیه رضویه بیرجند در حال برگزاری است

 

حجت الاسلام علیجان دلدار، مسؤول فرهنگی مدرسه علمیه رضویه بیرجند ضمن بیان این که طرح تابستانه مهر آفتاب، ویژه فرزندان استادان و کارکنان این مدرسه برگزار می شود، بیان کرد: مدت برگزاری این طرح از تاریخ دهم تیرماه جاری به مدت 40 روز برنامه ریزی شده است.

 

وی با یادآوری این که 16 نفر از فرزندان پسر مقاطع ابتدایی و راهنمایی نیز در این طرح حضور خواهند داشت، افزود: این طرح به منظور غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و زمینه تفریحات سالم در حال برگزاری است و کلاس‌های این طرح در چهار بخش قرآنی «روخوانی، حفظ جزء 30، قصه های قرآنی»،  علمی «کتاب تابستانه»، هنری «نقاشی، خط تحریر» و ورزشی با حضور استادان مجرب تشکیل می شود.

 

حجت الاسلام دلدار با تأکید بر این که غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در شرایط کنونی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، برگزاری چنین طرح هایی را برای فرزندان استادان و کارکنان مدارس علمیه بسیار سازنده برشمرد و ابراز داشت: مهمترین اثر برگزاری این طرح ها رفع خستگی ناشی از فعالیت هشت ماه سال تحصیلی، تفریح سالم وبرنامه ریزی شده، شکوفایی استعدادها و رشد روابط اجتماعی دانش آموزان است./968/د101/ب

ارسال نظرات