۲۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۳۲۹۸۴
بخش پایانی/ لاریجانی:

مدعیان دروغین حقوق بشر حامیان اصلی تروریست‌ها در سوریه هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس قوه مقننه حادثه تروریسی اخیر که منجر به کشته شدن شماری از مقامات دولت سوریه شد را محکوم کرد و مدعیان حقوق بشر را حامیان اصلی تروریست ها خواند.
لاريجاني در گردهمايي روحانيان مازندران

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی امروز در بخش دوم سخنان خود در گردهمایی بزرگ علما و روحانیان مازندران که در مصلای امام خمینی (ره) ساری برگزار شد، با محکوم کردن ترور وزیر دفاع و مشاور رییس جمهوری سوریه، این ترور را یک واقعه تروریستی دانست و گفت: متأسفانه کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر در 10 تا 12 ساعت اخیر هیچ گونه موضع گیری در خصوص محکوم کردن این واقعه تروریستی انجام ندادند.


وی خطاب به آمریکایی ها و اروپایی ها گفت: شما که همواره با تروریست مخالف بودید و جمهوری اسلامی ایران را به دلیل حمایت از حزب الله وحماس تروریست خطاب می کردید، چرا در برابر یک حرکت کاملاً آشکار تروریستی سکوت کرده اید، مواضع نشان می دهد که از نگاه شما ترور خوب و بد و تروریست خوب و بد داریم.


لاریجانی با بیان این که غربی ها می خواهند با آشفته سازی در سوریه بر علیه این کشور در شورای امنیت قطع نامه صادر کنند، گفت: کشورهای زورگو یک برنامه سیاسی دارند که برای تحقق آن حتی دست به ترور هم می زنند.


وی تأکید کرد: آمریکایی ها با وجود مطرح کردن شعار مبارزه با تروریسم، پشت صحنه تروریست را پرورش داده و طراحی می کند.


رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که ماهیت تروریستی بودن حادثه روز گذشته سوریه کاملاً مشهود بوده است، گفت: سکوت کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر نشان داد آنها حامی اصلی تروریست هستند.


وی خاطرنشان کرد: سلطه گران هر توحشی که در گذشته با سرنیزه مرتکب می شدند امروز ادبیات آنها تغییر پیدا نکرده و درندگی آنها همانند گذشته است.


لاریجانی در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز ظرفیت دیگری برای ایران اسلامی به وجود آمده است، تصریح کرد: امروز همه ما وظیفه داریم ابتدا دشمنان را بشناسیم و در ادامه برای علاج آن راه حلی پیدا کنیم.


وی با اشاره به این که امروز دشمنان نظام با تغییر استراتژی خود در قبال کشورمان، فشار اقتصادی را در پیش گرفته اند، افزود: البته این رویکرد در گذشته نیز وجود داشته، اما محور اصلی برنامه های آنها نبوده است.

 

از تحریم ظرفیت جدیدی برای کشور بسازیم


رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که حریف به دنبال ضربه زدن به بنیه اقتصادی کشور است، تصریح کرد: ما باید آرایش مقابله با توطئه های دشمنان را داشته باشیم و از زمان استفاده کنیم و از این تحریم ها ظرفیت جدیدی را برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد کنیم.


وی گفت: دشمنان در خرید نفت و برخی کفارهای بانکی کشورمان توانستند اختلالاتی را ایجاد کنند، اما نباید فراموش کنیم که در صحنه تجارت بین المللی راه های متعددی وجود دارد.


لاریجانی با بیان این که هدف غرب از فشار به ایران اسلامی تنها به دلیل مسأله هسته ای نیست، گفت: سیاست ما تولید بمب اتم نیست، بلکه مقامات آمریکایی و اروپایی می گویند شما طراحی های ما را در منطقه به هم می ریزید.


وی با بیان این که ملت ایران در همه امور از دشمن گام ها جلوتر هستند، خاطرنشان کرد: مردم کشورمان در برابر هزینه ها ایستادگی کردند و امروز به لطف خداوند متعال به قدرتی بی بدیل در منطقه تبدیل شدند.


رییس مجلس انقلاب اسلامی را به وجود آورنده توازن منطقه ای در خاورمیانه دانست و تصریح کرد: ایران اسلامی در برابر سیاست های خصمانه آمریکا ایستادگی کرد و امروز به عنوان الگویی برای بسیاری از کشورهای جهان مطرح شده است.


لاریجانی با بیان این که دشمنان نظام می خواهند با فشار اقتصادی آن را به یک مسأله اجتماعی تبدیل کنند، تصریح کرد: ایجاد یأس، ناامیدی و سست کردن اراده ملت ایران توطئه جدید
دشمنان در فشارهای اقتصادی است.

 

تن دادن به خواسته دشمن عقب نشینی از هویت واقعی است

 

وی با اشاره به این که مسأله هسته ای عمده مشکل غرب با ایران اسلامی نیست، خاطرنشان کرد: آنها می خواهند ملت ایران از هویت حقیقی خود عقب نشینی کند که تن دادن به این خواسته دشمن عقب نشینی از هویت واقعی است.

 

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود، متوسط حجم تولید ناخالص داخلی کشورمان را بین 800 تا هزار میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: سهم فروش نفت از این مقدار تولید ناخالص داخلی بسیار اندک است و این نشان دهنده این است که میزان تولید درکشورمان بالا است.


وی میزان نیاز کشور در برنج را سالانه 500 هزار تن اعلام کرد و گفت: بخش عظیمی از نیاز برنج در کشور تولید می شود و تا رسیدن به خودکفایی فاصله چندانی نداریم.

 

لاریجانی، تکیه بر تولید داخلی را ضروری دانست و تصریح کرد: تنها در پناه تولید ملی می توانیم تحریم های دشمنان را خنثی کنیم.

 

رییس مجلس شورای اسلامی با تأکید براین که نامگذاری امسال رهبری تنها یک شعار نیست، بلکه یک ضرورت انکار ناپذیر است، گفت: در این شرایط راهکار برون از فشارهای اقتصادی نیز همین مسأله است و اگر این راه را به درستی رویم تهدید ها به فرصت تبدیل خواهد شد.

 

با مدیریت صحیح می توانستیم گرانی را کنتر کنیم

 

وی همچنین به گرانی های اخیر درکشور اشاره کرد و گفت: برخی از این عوامل می توانست با مدیریت صحیح کنترل شود. متأسفانه گاهی واردات بی رویه به تولید داخل صدمه زیادی وارد می کند.


رییس مجلس شورای اسلامی، حمایت از تولید داخل را یکی از دغدغه های مجلس شورای اسلامی دانست و ادامه داد: اگر به دنبال حمایت از چرخه تولید داخلی هستیم باید حمایت از صنعتگر و کشاورز در اولویت برنامه ها قرار گیرد.


وی ادامه داد: در بحث یارانه ها قرار بود سی درصد درآمد حاصل به کشاورزی اختصاص یابد که اگر این مسأله محقق می شد درحوزه کشاورزی مشکل نداشیم.


رییس مجلس همچنین از جلسه با دولت به منظور حل مشکل گرانی خبر داد و گفت: تاکنون جلسات متعددی دراین خصوص برگزار شده و این جلسات همچنان ادامه دارد.


وی اصلاح فرهنگ جامعه را نیز ضروری دانست و افزود: باید این مسأله به عنوان یک حرکت اعتقادی در جامعه نهادینه شود تا بتوانیم در حمایت از تولید ملی گام برداریم.


لاریجانی با تأکید بر این که روحانیت باید فرهنگ تولید ملی را در این مقطع به درستی برای مردم روشن کند، گفت: دولت و مجلس نیز وظیفه دارند دراین راستا بسترهای لازم را فراهم کنند.


رییس قوه مقننه در ادامه سخنان خود هزینه جاری کشور در سال 91 را صد هزار میلیارد تومان اعلام کرد وگفت: این در حالی است که هزینه عمرانی کشور سی هزار میلیارد تومان است و این مسأله نشان دهنده هزینه های بسیار در کشورمان است.


وی با بیان این که وزن اصلی بودجه سالانه کشور مربوط به هزینه های جاری است، تصریح کرد: این میزان بودجه جاری برای کشورمان لازم نیست.


لاریجانی با بیان این که متأسفانه در این راستا از مسیر تفکر اسلامی خارج شده ایم، گفت: بسیاری ازکشورهای توسعه یافته بودجه جاری کشورشان تا این حد نبوده و نیست.


رییس مجلس شورای در ادامه سخنان خود با تأکید براین که سیاست های اصل 44 رهبر معظم انقلاب اسلامی باید به درستی اجرا شود، تأکید کرد: اگر فعالیت های اقتصادی را در اختیار مردم قرار دهیم با ایجاد شدن یک فضای رقابتی شاهد کاهش قیمت ها خواهیم بود وبه طور حتم با این رویکرد دولت موفق نخواهد بود.


وی ادامه داد: اگر رهبری انقلاب تأکید بر اجرای صحیح اصل 44 دارند بدین خاطر است که بار دولت کاسته شود و شاهد کاهش بودجه جاری کشورباشیم.


لاریجانی با تأکید براین که باید فرهنگ دینی بیشتر در بخش های مختلف کشور تقویت شود، افزود: امروز فرهنگ دینی باید در بخش های مختلف کشور نهادینه شود وبه عنوان یک فرهنگ غالب باشد.


رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این متأسفانه برخی فرهنگ های غلط هزینه های جاری کشورمان را افزایش می دهد، گفت: اگر فرهنگ جامعه اصلاح شود به طور حتم شاهد بالندگی کشور در عرصه های مختلف و همچنین کاهش هزینه های جاری خواهیم بود.


وی با بیان این که قانون گریزی نباید در کشورمان افتخار باشد، ادامه داد: بی قانونی هزینه کشور را افزایش خواهد داد.


لاریجانی، گفتار روحانیت را برگرفته از اسلام راستین دانست و با بیان این که این قشر تأثیرگذار در تغییر فرهنگ جامعه نقش بسزایی دارد، گفت: توسعه لایه های اجتماعی کشورمان به رفع بسیاری از مشکلات ومعضلات کشور کمک خواهد کرد.


وی همچنین توجه به وحدت درونی را یک نیاز ضروری امروز کشور دانست و کرد: مسیر صحیح و سعادت مند راهی که مرجعیت و روحانیت دنبال می کند.


لاریجانی با انتقاد از برخی سخنان و اظهار نظرهای نسنجیده در کشور، تأکید کرد: در شرایط کنونی کشور نباید شاهد بیان برخی حرف های حاشیه ای و من درآوردی از سوی برخی ها باشیم.


رییس قوه مقننه با بیان این که متأسفانه شاهد برخی سخنان ملی گرایی سطح پایین در کشور هستیم، گفت: این حرف های بی ارزش و بی خاصیت نباید در ایران اسلامی بیان شود.


لاریجانی در بخش پایانی سخنان خود تبعیت از رهبری انقلاب اسلامی و مراجع تقلید را ضروری دانست و خاطرنشان
کرد: همه باید در مسیری که مقام معظم رهبری ترسیم می کنند گام برداریم تا وحدت جامعه پایدار بماند./950/پ202/ج    

ارسال نظرات