۰۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۱۳۳۷۲۱

اعلام ویژه ‌برنامه‌های تابستانی ماه رمضان در حوزه علمیه بناب

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی حوزه علمیه بناب ویژه برنامه های تابستانی ماه مبارک رمضان در این مرکز علوم دینی را تشریح کرد.
طرح تابستانه حوزه علميه بناب

 

حجت الاسلام رضوی، معاون فرهنگی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، به تشریح ویژه برنامه های تابستانی ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار داشت: همزمان با آغاز فصل تابستان دوره آموزشی تحقیقاتی ادبیات عرب، منطق و عقاید ویژه طلاب پایه های یک تا سه آغاز شده است.

 

وی با بیان این‌که 200 طلبه در این دوره آموزشی حضور دارند، خاطرنشان کرد: همزمان با این دوره، کارگاه‌های آموزشی مکالمه عربی نیز برای طلاب پایه‌های سه به بالا با حضور 50 طلبه همه روزه در دو نوبت قبل و بعد از ظهر اجرا می شود.

 

حجت الاسلام رضوی ادامه داد: حجج اسلام الهی زاده، حجتی، رفیعی و همچنین حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید باقری بنابی تولیت حوزه علمیه بناب در این دوره‌های آموزشی مباحث تدبر در قران، آداب و اخلاق ضیافت ملکوت، قواعد فقهی و مضامین آثار شهید مطهری را مطرح می کنند.

 

وی همچنین از برگزاری جلسات اخلاق و آداب در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این جلسات همه روزه از ساعت 12 نیمه شب آغاز و با مناجات ادعیه ابوحمزه ثمالی و خمسه‌العشر تا ساعاتی از بامداد ادامه می یابد.

 

معاون فرهنگی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب گفت: کلاس های آموزشی همه روزه از ساعت 10:30 آغاز و تا ساعت 24 شب ادامه دارد که در این کلاس‌ها، برگزرای نماز جماعت، سخنرانی مذهبی، حلقه‌های معرفت و مباحث اخلاقی اجرا می شود.

 

حجت الاسلام رضوی تصریح کرد: خانواده کارکنان، طلاب و اساتید حوزه علمیه بناب در ماه مبارک رمضان همه روزه از ساعت 30/22 به مدت نیم ساعت در جلسه آداب و اخلاق ماه مبارک رمضان شرکت می کنند.

 

وی در پایان از برگزاری اردوی سیاحتی و افطار طلاب مجرد این مرکز علوم دینی خبر داد و گفت: جمعه هفته جاری طلاب حوزه علمیه بناب در یکی از تفرجگاه‌های اطراف شهر مراغه ساکن شده و به ادامه مباحث اخلاقی و درسی خود می پردازند./935/ت302/ب

ارسال نظرات