۰۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۱۳۳۸۶۶
امام جمعه اردبیل:

گرانی کالاهای اساسی کار تحریم نیست/ در بازار عرضه و تقاضا مدیریت وجود ندارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری گفت: رسانه‌های غربی وضعیت حاکم بر بازار مرغ و برخی کالاهای اساسی را ناشی از تحریم‌های اقتصادی اعمال شده علیه ایران معرفی می کنند، در حالی‌که واقعیت غیر از این است، عدم مدیریت بر بازار عرضه و تقاضا موجب این وضعیت شده است.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردیبل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل با اشاره به تحریم‌های بی‌اثر دشمنان علیه ایران اسلامی اظهار داشت: تحریم‌های اخیر استکبارجهانی به بهانه فعالیت‌های هسته‌ای ایران نه‌تنها تاثیری نداشته، بلکه بر بحران اقتصادی آمریکار و بازارهای اروپا افزوده است.

 

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که تحریم‌های غرب علیه ایران عقیم شده است، گفت: سردمداران آمریکا هفته گذشته به صورت علنی و به صراحت اعلام کردند؛ ایران تمام محاسبات ما را در دنیا بر هم می زند، در واقعیت نیز این‌چنین بوده است، چراکه تحریم ایران برای غرب بسیاری گران تمام شده است.

 

وی با بیان این‌که اعمال تحریم‌های اقتصادی، خرید نفتی و قطعات، هیچ تأثیری در روند رشد و توسعه صنعتی، علمی و اقتصادی کشور نداشته است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که غرب چشم به تحریم‌ها دوخته است، استکبار جهانی به شدت نگران بی اثر شدن این تحریم‌ها است، افزایش تحریم‌ها علیه ایران نشان از اوج ضعف و درماندگی آمریکا در برابر ایران است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به این‌که تمام سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی غرب برای سنجش میزان اثرگذاری تحریم‌ها فعال شده‌اند، تصریح کرد: ملت مسلمان ایران در 32 سال گذشته با انواع تحریم‌ها رو به رو بوده ‌اند اما هیچگاه از حقوق به حق خود عقب نشینی نکرده‌اند، دشمنان بسیار نادان هستند که پیام 32 ساله ملت را درنیافته‌اند.

 

وی خاطرنشان کرد: دشمنان بدانند این اهانت بزرگی است که بخواهند با تحریم‌های اقتصادی دست و پای یک ملت را بسته و آرمان های آنان را حذف کنند، سردمداران آمریکا و غرب مطمئن باشند که ملت ایران در برابر هرگونه تحریم و فشاری ایستادگی کرده و معتقد است این تحریم‌ها فرصتی برای خودکفایی بوده است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که هدف اصلی فشارهای روانی، تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان، تسلط استعمارگران بر ایران و توقف روند رو به رشد کشور در فناوری‌های نوین است، گفت: درست است که ملت ایران با فشارهای اقتصادی و گرانی برخی کالاهای اساسی رو به رو بوده‌اند، اما با این‌حال هیچ گاه از آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی دست برنخواهد داشت.

 

امام جمعه اردبیل گرانی برخی کالاهای ضروری مردم در ماه رمضان را سوژه‌ای تخریبی دست دشمنان برای جنگ رسانه‌ای دانست و اظهار داشت: کمبود بعضی از کالاهای اساسی در بازار ناشی از جو روانی کاذب و فشار روانی شبکه‌های ماهواره‌ای و معاند نظام است، دولتمردان بایستی با تدابیر دراز مدت و عقل جمعی و همچنین کنترل بازار و قیمت‌ها این توطئه دشمنان را نیز نقش بر آب کنند.

 

وی با تأکید بر این‌که در بازار هیچ‌گونه کمبودی به معنای واقعی آن وجود ندارد، افزود: رسانه‌های غربی وضعیت حاکم بر بازار مرغ و برخی کالاهای اساسی را ناشی از تحریم‌های اقتصادی اعمال شده علیه ایران معرفی می کنند، در حالی‌که واقعیت غیر از این است، عدم مدیریت بر بازار عرضه و تقاضا موجب این وضعیت شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی در پایان با تاکید بر این‌که ملت ایران در ماه مبارک رمضان بایستی نهایت تلاش خود را برای درک فضائل ماه ضیافت الهی داشته باشند، اظهار داشت: خرید کالاهای اساسی بیش از مقدار مصرف و نیاز در شرایط فعلی گناه کبیره محسوب می شود، عذاب خداوند در نهایت شامل احتکارکنندگان خواهد شد./935/پ201/س

 

ارسال نظرات