۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۱۳۴۷۸۹
نخست وزیر ایتالیا:

اختلاف نظرها میان کشورهای اروپایی نگران کننده است

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر ایتالیا اوضاع اقتصادی و بحران یورو را دلیلی بر دخالت کشورهای اروپایی در امور یکدیگر دانست که موجب افزایش تنش میان دولت‎ها شده است.
ماريو مونتي

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گاردین، ماریو مونتی، نخست وزیر ایتالیا در مصاحبه با روزنامه آلمانی دیر اشپیگل گفت: از بالا گرفتن تنش و اختلاف نظر میان کشورهای اروپایی نگران است.

 

وی افزود: اگر چه کشورهایی در حوزه یورو با تنش های بسیار زیاد اقتصادی و بحران مالی روبرو هستند اما خروج آنها از حوزه یورو عقلانی نیست هر چند که این موضوع اختلافات بسیاری را میان دولت کشورها سبب شده است.

 

مونتی گفت: تنش هایی که از سالهای گذشته منطقه یورو را تحت تاثیر قرار داده موجب شده کشورهای این قاره از نظر روانی دچار مشکلاتی جدی بشوند.

 

وی تاکید کرد: کشورهای اروپایی باید با هم متحد و مانع از پیشروی هر چه بیشتر این معضل شوند. درغیر اینصورت اتحادیه اروپا از هم می پاشد.

 

نخست وزیر ایتالیا بیان کرد: دولت ها باید در کنار پارلمان‎هایشان قرار بگیرند و به دور از جر و بحث ها تصمیمات تصویب شده را عملی کنند.همین امر موجب می شود تا اتحاد کشورها خود به خود شکل بگیرد.

 

لازم به ذکر است، نرخ رشد بیکاری و فقر و بحران اقتصادی در کشورهای اروپایی رو به افزایش است که موجب ایجاد تنش‎هایی میان برخی از کشورها شده است./982/ب903/ک

 

 

ارسال نظرات