۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۱۳۵۶۰۵
مدیر حوزه علمیه گلستان:

شرکت در راهپیمایی روز قدس از ابعاد عمل به قرآن کریم است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه گلستان با اشاره به این که تعمیق و تعمیم روز قدس، از خواسته های امام راحل و مقام معظم رهبری بوده و هست، خاطرنشان کرد: اهمیت دادن به روز قدس یکی از ابعاد عمل به قرآن کریم است.
حجت الاسلام ملکي، مدير حوزه علميه گلستان

 

حجت الاسلام مصطفی ملکی، مدیر حوزه علمیه گلستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان با اشاره به اهمیت روز قدس و لزوم برگزاری راهپیمایی باشکوه در این روز، اظهار داشت:  این روز فقط مختص امت اسلامی نیست و همه جوامع بشری روز قدس را گرامی داشته و به آن اعتقاد پیدا کرده اند.


وی با بیان این که به واسطه معمار کبیر انقلاب روز قدس در ذهن جوامع اسلامی هویت پیدا کرده است، به فرمایشات ایشان در رابطه با روز قدس اشاره کرد و گفت:  امام راحل درباره این روز فرموده است: روز قدس، روزى است که باید همت کنند و همت کنیم که قدس را نجات بدهیم، روز قدس روزى است، که باید به این روشنفکرانى، که در زیر پرده با آمریکا و عمال آمریکا روابط دارند هشدار داد، هشدار به اینکه اگر از فضولى دست‏ برندارند، سرکوب خواهند شد.


مدیر حوزه علمیه گلستان با اشاره به این که تعمیق و تعمیم روز قدس، از خواسته های امام راحل و مقام معظم رهبری بوده و هست، خاطرنشان کرد: اهمیت دادن به روز قدس یکی از ابعاد عمل به قرآن کریم است؛ چرا که در این کتاب آسمانی آمده است: ای مؤمنان! شما را چه شده که در راه خدا و یاری مستضعفان نبرد نمی‌کنید، که این امر نشان از لزوم توجه به حمایت از مظلوم و مبارزه با ظالم دارد.

 

حجت الاسلام ملکی روز قدس را روز بیداری امت اسلام و روز نمایش قدرت اسلام عنوان کرد و ادامه داد: حضور مردم در راهپیمایی روز قدس همواره به پایداری نظام کمک نموده و حضور گسترده در این راهپیمایی از اهمیت بسیاری برخوردار است.


عضو شورای حوزه علمیه گلستان با یادآوری بیداری اسلامی در کشورهای منطقه، تصریح کرد: روز قدس یکی از مبانی بیداری اسلامی بوده و پیام آن نیز این است که مقاومت محدود به فلسطین و لبنان نیست.


این استاد حوزه با بیان تلاش استکبار جهانی برای آسیب رساندن به ارکان مقاومت به ویژه سوریه، افزود: بی تردید مقاومت، خط اول مقابله با رژیم صهیونیستی است و سوریه نیز به همین دلیل مورد تهاجم قرار گرفته است.


حجت الاسلام ملکی با اشاره به این که برگزاری باشکوه راهپیمایی روز قدس در کشورهای اسلامی، انگیزه سایر مردم برای مقابله با زیاده خواهی استکبار جهانی و مقابله همه جانبه با صهیونیسم بین الملل را تقویت خواهد کرد، گفت: امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی جنایتکار برای محدود کردن بیداری اسلامی و تضعیف جریان مقاومت به تکاپو افتاده اند که نمونه بارز آن هجمه و کشتار مردم سوریه است؛ بنابراین در راهپیمایی روز قدس امسال می توان حرکت های مذبوحانه دشمنان را محکوم نموده و از ملت و مردم سوریه حمایت کرد.


وی در پایان با اشاره به این که حوزه علمیه گلستان آمادگی خود را برای حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس اعلام می دارد، اظهار داشت: حضور پر شکوه مسلمانان در راهپیمایی بزرگ روز قدس، ندای نابودی استکبار جهانی است و حوزه علمیه استان نیز به تأسی از فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در این راهپیمایی عظیم شرکت خواهد کرد./950/ت302/ب

ارسال نظرات