۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۳۵۶۱۶

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری مراسم یادبود درگذشتگان زلزله در تبریز و اتمام اسکان اضطراری زلزله زدگان از مهترین اخبار کوتاه زلزله آذربایجان شرقی است.
چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم یادبود برای درگذشتگان زلزله استان و دعا برای دفع بلا درمحل یادمان شهدای گمنام دانشگاه تبریز برگزار می شود.

 

این مراسم قرار است، با سخنرانی یکی از اساتید اخلاق حوزه علمیه قم امشب از ساعت 22 شب در محل یادمان شهدای گمنام دانشگاه تبریز و به میزبانی بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شود.

 

کارکنان استانداری آذربایجان‌شرقی حقوق یک روز خود را به زلزله‌زدگان اهدا کردند

رییس اداره روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، از حضور اکیپ‌های مختلف خبری و شبکه‌های داخلی و خارجی جهت اطلاع‌رسانی و پوشش خبری این حادثه خبر داد و افزود: در طول چند روز گذشته بسیاری از مقامات کشوری از جمله معاون اول رئیس جمهور، رییس مجلس شورای اسلامی، تعدادی از وزرا و نمایندگان مجلس و معاون قوه قضائیه با حضور در مناطق زلزله‌زده و ضمن شرکت در جلسات ستاد بحران استان از نزدیک در جریان مشکلات قرار گرفتند.

 

جواد آهنگری افزود: تعداد زیادی از هنرمندان، ورزشکاران و اصحاب رسانه نیز با حضور در محل حادثه با زلزله‌زدگان ابراز همدردی کرده‌اند.

 

وی خاطرنشان کرد: علی دایی نیز به همراه اعضای باشگاه راه‌آهن در ستاد بحران شهرستان اهر حاضر شد و ضمن دیدار با استاندار آذربایجان شرقی و ابراز همدردی با مصیبت‌زدگان آمادگی خود را برای هر نوع کمک به مردم زلزله‌زده اعلام کرد.

 

بیش از 30 گروه جهادی بسیج دانشجویی به مناطق زلزله اعزام شدند

حسن امینی، مسؤول جهاد سازندگی ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان شرقی گفت: از فردای روز حادثه دلخراش زلزله مناطق اهر، هریس و ورزقان، بیش از 30 گروه جهادی متشکل از دانشجویان بسیجی دانشگاه های تبریز در قالب اکیپ های امداد و نجات پشتیبانی و سازندگی عازم مناطق شدند .

 

وی خاطر نشان کرد: اعزام دانشجویان بسیجی به این مناطق ادامه دارد و دانشجویان بسیجی استان در کنار دیگر اقشار مردم و بسیجیان به فعالیت جهادی خود در جهت اسکان و کمک به هموطنان زلزله زده ادامه خواهند داد.

 

اتمام اسکان اضطراری زلزله زدگان

عزیز نوری، مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: اسکان اضطراری زلزله زدگان تقریبا تمام شده و هم اکنون همکاران هلال احمر در حال لکه گیری موارد باقی مانده هستند.

 

وی با اشاره به عمق مصیبت وارده در این مناطق ادامه داد: تمام نیروهای موجود در منطقه با تمام توان در حال تلاش هستند ولی صرفا نمی توان با فعالیت گروه های امداد و نجات، آلام مردم را از بین برد، دغدغه اصلی مردم اسکان دائم است و باید در اسرع وقت تهمیدات لازم به منظور تامین این نیاز اصلی صورت گیرد.

 

نوری با قدردانی از عموم مردم به دلیل ارائه کمک های خودجوش به زلزله زدگان گفت: تمامی روستاهای آسیب دیده آذوقه و اقلام پزشکی دریافت کرده اند ولی کمک های مردمی همچنان نیاز است./935/د101/ب

ارسال نظرات