۲۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۱۳۵۹۷۴
ستاد استهلال استان گلستان:

دفتر رهبر معظم انقلاب تنها منبع رسمی اعلام روز عید فطر است

خبرگزاری رسا ـ ستاد استهلال استان گلستان در آستانه حلول ماه شوال، باصدور بیانیه ای اعلام کرد: تنها منبع رسمی و قابل اعتماد دراعلام روز عید فطر، دفتر مقام معظم رهبری است و در استان هم این ستاد خود را ملزم به تبعیت از آن می داند.
هلال

 

 به گزارش خبرگزاری رسا در گرگان، ستاد استهلال استان گلستان در آستانه حلول ماه شوال، باصدور بیانیه ای اعلام کرد: تنها منبع رسمی و قابل اعتماد در اعلام روز عید فطر، دفتر مقام معظم رهبری است و دراستان هم این ستاد خود را ملزم به تبعیت از آن می داند.

 

در این بیانیه که به امضای جمعی از روحانیان، علما و ائمه جمعه و مدرسین مدارس علوم دینی اهل سنت نیز رسیده، تصریح شده است: مسلمانان روزه دار که در ماه رمضان با روزه داری از خوردن و آشامیدن و بسیاری از کارهای مباح دیگر امتناع ورزیده اند، پس از پایان این ماه و در نخستین روز ماه شوال اجر و پاداش خود را از خداوند دریافت می کنند، همان اجر و پاداشی که خود خداوند به آنان وعده داده است.

 

این بیانیه می افزاید: خدای سبحان را شاکریم که فرصتی عطا فرمود تا رمضانی دیگر را برآستان کبریاییش سجده گذاریم و دست دعا بر عرش ملکوتیش برآریم و طلب رحمت نماییم، تا در پناه قرب حضرتش مسیر رستگاری را بپیماییم.

 

در بیانیه ستاد استهلال استان گلستان آمده است: دین مقدس اسلام با پیام توحید و یکتاپرستی و آرمان تشکیل امت واحده اسلامی و جوهر حق محوری و عدالت خواهانه اش، مرزهای شبه جزیره عربستان را در نوردید و طی سده های مختلف در جریان کشمکش ها و تحولات جهانی، اسلام عزیز عالم گیر شد.

 

این بیانیه با اشاره به این که جمعیت کثیری با زبان ها و لهجه های متفاوت، با رنگ ها و فرهنگ های متنوع، با نشانه ها و نژادهای گوناگون و در اقلیم ها و قاره های مختلف خداوند را می پرستند، افزود: اینان به سوی یک قبله نماز می خوانند و به یک قرآن ایمان دارند و حضرت محمد(ص) پیشوا و محبوب قلوب همه آن ها است.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: علی رغم همه این مشترکات و هم اندیشی ها، اختلاف و تفرقه که بخش اعظم آن ناشی از سیاست های تفرقه افکنانه قدرت های اسلام ستیز می باشد، یکی از بزرگ ترین مشکلات و گرفتاری های جهان اسلام است.

 

ستاد استهلال استان گلستان دراین بیانیه آورده است: عید فطر فرصتی است که همه مسلمین با تمسک و تاسی به آن اختلافات را کنار گذاشته و جشنی بزرگ را درهمه بلاد اسلامی برپا دارند.

 

در این بیانیه با تاکید بر این نکته که ستاد استهلال استان تنها مرکز رسمی اعلام رویت هلال درطول سال است، آمده است: تنها منبع رسمی و قابل اعتماد در اعلام روز عید فطر، دفتر مقام معظم رهبری است و در استان هم این ستاد خود را ملزم به تبعیت از آن می داند.

 

این بیانیه می افزاید: گروهای رصد کننده ستاد استهلال در مناطقی که رویت هلال امکان داشته باشد فعالیت خواهند کرد و به نمایش گذاشتن وحدت و اتحاد و همدلی شیعه و سنی در جامعه ایران، می تواند الگویی سازنده برای تمامی جوامع اسلامی ایجاد نماید./950/د101/ب

ارسال نظرات