۲۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۳۶۰۸۷
نماینده خبرگان رهبری:

تطهیر و تهذیب نفس پیام عید بزرگ فطر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل با بیان این که مدال افتخار هر بنده در عید سعید فطر رهایی از آتش دوزخ و رسیدن به رحمت و مغفرت الهی است، خاطر نشان کرد: پیام این عید بزرگ اسلامی تطهیر و تهذیب نفس، دوری از رذایل اخلاقی، هواپرستی و خودخواهی است.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي    امام جمعه اردبيل

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در خطبه های نماز عید فطر، اظهار داشت: عید فطر، عید مومنان و پرهیزگاران واقعی در ماه مبارک رمضان است، در این روز ملائک خبر از بخشیده شدن گناهان و بهره‌مندی از غوغای رحمت الهی می ‌دهند.

 

وی خواستار بهره مندی از معنویات ماه مبارک رمضان در دیگر ایام سال شد و تصریح کرد: در دعای عید فطر آمده که خداوند متعال این عید را ذخیره پیامبر و امتش قرار داده و در قیامت، شفاعت امت جلوه و جبروتی پایان‌ ناپذیر پیدا می‌کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی ادامه داد: باید از اندوخته ارزشمند و معنوی یک ماه گذشته در برابر وسوسه‌ های شیطانی و هواهای نفسانی به خوبی محافظت کنیم، نباید تمام اندوخته‌های یک ماه پارسایی، تهجد و شب زنده‌داری را به غفلت از دست دهیم. 

 

وی با بیان این‌که عید فطر ضیافت الهی و عید قربان لقا الله است، گفت: مؤمنان باید بویژه در فاصله این دو عید مواظب باشند، زیرا شیاطین که در ایام ماه مبارک رمضان در بند بودند، رها شده و با ولع خاصی قصد فریب و وسوسه انسان را دارند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه مدال افتخار هر بنده در عید سعید فطر رهایی از آتش دوزخ و رسیدن به رحمت و مغفرت الهی است، خاطر نشان کرد: پیام این عید بزرگ اسلامی تطهیر و تهذیب نفس، دوری از رذایل اخلاقی، هواپرستی و خودخواهی است.

 

وی افزود: عید فطر و نماز آن از جنبه شخصی عبادت در درگاه الهی است و از جنبه اجتماعی نیز وحدت و انسجام امت اسلامی را نشان داده و جامعه به آن نیاز دارد. عید فطر عید تقوا و عید متقی هاست و مومنان باید تلاش کنند که به سادگی انچه در ماه مبارک رمضان اندوخته اند از دست ندهند.

 

امام جمعه اردبیل بزرگترین پاداش و جایزه عید فطر را کسب رضای الهی و امان گرفتن از آتش دوزخ دانست و گفت: عید فطر، عید شرف بشریت است، کمترین عنایت و توجه پروردگار متعال به بندگان، بخشش گناهان را موجب می شود./935/پ202/ب

ارسال نظرات