۰۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۱۳۶۲۳۴
نماینده خبرگان رهبری:

اجلاس عدم تعهد فرصتی برای انزوای نظام سلطه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در ایران گفت: برگزاری این اجلاس به میزبانی ایران می تواند فرصتی برای انزوای غرب و نظام سلطه باشد.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، امام جمعه مراغه

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در ایران اظهار داشت: این اجلاس از ابعاد مختلف ظرفیت ها و فرصت های متفاوتی برای نظام اسلامی فراهم کرده که غفلت از هر یک آنها غیرقابل قبول است.

 

وی با بیان این‌که بهره برداری رسانه ای غرب از میزبانی چنین نشست های مهمی برای همگان روشن است، خاطرنشان کرد: برگزاری و نتایج مطلوب آن یکی روی سکه و بهره برداری رسانه ای در دوران قبل، حین برگزاری و پس از اجلاس نیز روی دیگر سکه است که بایستی دیپلماسی کشور توجه ویژه ای نسبت به آن داشته باشد.

 

امام جمعه مراغه با تأکید بر عدم اتخاذ موضع انفعالی در برابر جنجال رسانه ای غرب در خصوص این اجلاس در کشورمان تصریح کرد: در حقیقت برگزاری این اجلاس به میزبانی ایران می تواند فرصتی برای انزوای غرب و نظام سلطه باشد، این در حالی است که استکبار جهانی سال ها به دنبال انزوای نظام اسلامی ایران در منطقه و جامعه بین الملل بوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی افزود: آمریکا و لابی‌های صهیونیست روزهاست که به دنبال طرح مسائل حاشیه ای از این اجلاس هستند البته آنان از این که ایران با وجود تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی توانسته ریاست دوره‌ای اجلاس سران جنبش عدم تعهد را به دست آورد، ناراضی بوده اند.

 

وی تصریح کرد وارد کردن فشارهای سیاسی از سوی غرب به دبیر کل سازمان ملل برای شرکت نکردن در اجلاس تهران از مهم ترین تلاش های آنان برای مخدوش کردن چهره جمهوری اسلامی و چالش انگیزی برای این اجلاس است که دبیرکل سازمان ملل باید اعتبار این نهاد بین المللی را به عنوان عالی‌ترین مرجع جهانی در نظر بگیرد.

 

امام جمعه مراغه در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص موضع دیپلماسی کشور پرداخت و اظهار داشت: ایشان سال گذشته در دیدار سفرا و رؤسای نمایندگی‌های سیاسی ایران در خارج از کشور تأکید داشتند که دستگاه دیپلماسی باید با حکمت و منطق، مواضع طرف‌های دیگر را به تدریج به مواضع خود نزدیک کند.

 

وی افزود: معظم له در آن سخنان روشنگر و حکیمانه عنوان کردند که دستگاه دیپلماسی باید با تکیه بر حکمت، عزت و مصلحت و حفظ عزت ملی و عزت هویتی، به وظایف سنگین خود عمل نماید که در این مسیر هیچگونه تسلیم و کوتاهی نه در مرحله باورها و نه در مرحله عمل، نباید وجود داشته باشد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه خواستار بهره برداری از فرصت های رایزنی دیپلماسی، رسانه ای، تبلیغاتی، گفت‌وگوهای منطقی و همبستگی با دیگر کشور در خلال این اجلاس شد و گفت: اعضای کشورهای جنبش عدم تعهد همواره از حقوق هسته‌ای صلح آمیز ایران دفاع کرده‌اند، که این خود وجه اشتراکی مهم برای تعامل بیشتر این کشورها علیه زورگویی های دولت های مستکبر است.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به این‌که برگزاری این اجلاس در تهران با وجود اعمال تحریم‌ها علیه کشورمان پیام های روشنی برای غرب دارد، اظهار داشت: این اجلاس نمایش قدرت، عزت و اقتدار نظام اسلامی در شکست تحریم‌ها و ایجاد فضای باز بین‌المللی برای نظام اسلامی ایران خواهد بود./935/ت302/س

 

ارسال نظرات