۰۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۱۳۶۵۶۲

نهاد دین باید در جامعه به کلی اصلاح شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس شبکه تلویزیونی صدای آمریکا گفت: باید در جامعه نهاد دین به کلی اصلاح شود و ادغام دین با نهادهای دیگر اجتماعی فاجعه ای ایجاد خواهد کرد که برآیندش همین جمهوری اسلامی خواهد بود .
جدايي دين از سياست

 

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه تلویزیونی صدای آمریکا«VOA» در برنامه‌ای که شب گذشته با نام«صفحه آخر» پخش کرد در پوشش موضوعی با عنوان«دکتر شریعتی و اصلاح‌طلبی دینی» بار دیگر بر طبل جدایی دین از سیاست کوبید.

بر اساس این گزارش، کاظم علمداری استاد جامعه‌شناسی دانشگاه ایالتی کالیفرنیا و کارشناس این برنامه در جواب این پرسش که آیا برای هر گونه تحول سیاسی در ایران اصلاح طلبی دینی ضروری است، گفت: من اعتقاد دارم که باید نهاد دین از سایر نهادهای اجتماعی مثل اقتصاد، سیاست و نهاد آموزش و پرورش کاملا مستقل باشد.

وی در ادامه افزود: باید در جامعه نهاد دین به کلی اصلاح شود و ادغام دین با نهادهای دیگر اجتماعی فاجعه ای ایجاد خواهد کرد که برآیندش همین جمهوری اسلامی خواهد بود .

شایان ذکر است، شبکه‌های ماهواره ای و تلویزیونی ضد انقلاب هر بار به نحوی موضوع جدایی دین از سیاست را مطرح می‌کنند تا به خیال باطل خود بتوانند فاصله‌ای بین مردم و حاکمیت ایجاد کنند./9161/ت302/ن

ارسال نظرات