۰۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۱۳۶۶۶۴

آغاز فعالیت 18 مدرسه علمیه در استان گلستان

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه استان گلستان از آغاز سال تحصیلی 92-91 با 18 مدرسه علمیه خبر داد.
حوزه علميه


حجت الاسلام مصطفی ملکی، میدر حوزه علمیه گلستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان با اشاره به نزدیک‌شدن آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه اظهار داشت: فعالیت علمی مدارس علمیه استان نیز همزمان با سراسر کشور 18 شهریور ماه آغاز خواهد شد.

 

وی با اشاره به افتتاح دو مدرسه علمیه جدید در استان، افزود: در سال تحصیلی جدید دو مدرسه علمیه امام رضا(ع) کردکوی و صاحب الزمان(عج) انبارالوم به جمع 16 مدرسه علمیه استان اضافه خواهند شد که این مدارس در سال تحصیلی جدید فقط در پایه اول طلبه خواهند داشت.


عضو شورای حوزه علمیه گلستان افزود: مدیریت حوزه علمیه امام رضا(ع) کردکوی به حجت الاسلام الهی و مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) انبارالوم به حجت الاسلام نجف زاده سپرده شده است.


این استاد حوزه در ادامه خاطرنشان کرد: امسال بعد از 
برگزاری آزمون‌های  کتبی و شفاهی از میان داوطلبان ورود به حوزه های علمیه، 243 نفر به عنوان واجد شرایط تحصیل در حوزه گلستان شناخته شده و این تعداد طلبه جوان در سال تحصیلی جدید، به تعداد طلاب در حال تحصیل گلستان افزوده خواهند شد.


حجت الاسلام ملکی با اشاره به اردوی توجیهی فرهنگی طلاب ورودی سال جدید تصریح کرد: این اردو به مدت دو روز در اردوگاه صالحین شیرآباد در جهت ارتقای سطح انگیزشی و آشنایی طلاب با مسائل و مراحل طلبگی برگزار شده که کلاس های متنوعی را برای رشد و ارتقای طلاب جوان داشته ایم.


وی بیان داشت: ارتقای علمی مدرسه علمیه رضویه گرگان به سطح دو یکی از اقدامات حوزه علمیه استان در این سال بوده است.


مدیر حوزه علمیه گلستان به مراسم افتتاحیه متمرکز حوزه استان اشاره کرد و افزود: افتتاحیه متمرکز حوزه علمیه استان گلستان هجدهم این ماه در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) گرگان و با حضور اعضای شورای حوزه علمیه استان، مسؤولان و مدیران مدارس و همچنین طلاب برگزار خواهد شد.


عضو شورای حوزه علمیه گلستان
 با اشاره به ابلاغ احکام اساتید و مدیران استان در سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: این ابلاغ در افتتاحیه متمرکز استان صورت خواهد پذیرفت.


این استاد حوزه در پایان ابراز داشت: تقدیر از برگزیدگان المپیاد علمی و ممتازین خرداد حوزه علمیه استان و همچنین سخنرانی آیت الله نورمفیدی و آیت الله میبدی از دیگر برنامه های مراسم افتتاحیه خواهد بود./950/ت302/س

 

ارسال نظرات