۰۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۱۳۶۷۱۴

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ معرفی نفرات برتر جشنواره «رسانه و حضور» در تبریز و اعلام فراخوان کنگره بزرگ شعر عاشورایی از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
خبرگزاري رسا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت الاسلام مصطفی باقری‌بنابی، امام جمعه بناب، امروز به مناسبت هفته دولت، در دیدار مسؤولان و مدیران این شهرستان اظهار داشت: مسؤولیت در دولت اسلامی بر خلاف ممالک غربی، توفیقی برای مدیران است تا بتوانند به وسیله خدمت به مردم و جلب رضایت عمومی، به درگاه خداوند متعال تقرب یابند. 

 

وی افزود: این در حالی است که دولت های غربی ریشه اقتدار را از یک عده سازمان های جاسوسی و سلاح های اتمی به دست آورده اند و همواره بر طبل توخالی حقوق بشر، دموکراسی و حمایت از حقوق شهروندان خود می کوبند، اما حقیقت غیر از این است.

 

 حجت الاسلام باقری بنابی تصریح کرد: دولت های غربی از انواع زد و بندهای بین المللی استفاده می کنند، تا بتوانند نظام سرمایه داری را سرپا نگه دارند، اما در نظام اسلامی دولت مجموعه ای متشکل، هماهنگ و نشأت گرفته از اراده ملت است که خروجی نهایی آن خدمت بی منت و خالصانه به مستضعفان و محرومان است.  

 

امام جمعه بناب ادامه داد: در نظام اسلامی موقعیت و مقام وسیله ای برای تفاخر و قدرت نمایی نیست، بلکه اهرمی است برای رشد و اعتلای همه جانبه کشور و وسیله ای است برای دستیابی به ارزش های جهان شمول اسلامی، مدیران بدانند که مسؤولیت در نظام اسلامی امانتی نزد آنان برای خدمتگزاری است.

 

 وی با تأکید بر همت دولت برای مقابله با گرانی و حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی گفت: امروز پس از 33 سال از پیروزی انقلاب اسلامی دولتمردان نظام اسلامی باید اقدامات و خدمت انجام شده را به رخ جهانیان بکشند و نشان دهند که مبانی اسلامی می تواند دین و دنیای مردم را آباد کند تا عوامل بیدار و پنهان استکبار مأیوس شوند. 

 

امام جمعه بناب با اشاره به این‌که قبول مسئولیت در حکومت دینی بایستی با خدمت به مردم باشد، افزود: مسؤولی که برای مردم تلاش و فداکاری می‌کند، روحانیت را در کنار خود می ببیند و علما نیز از آنان حمایت خواهند کرد، اما اگر مسؤولی حوصله خدمت به مردم را ندارد و با دستگاه و سازمان مربوطه خود مشکل دارد، باید تکلیف خود را روشن کند و کنار بکشد.

 

 حجت الاسلام باقری بنابی خاطرنشان کرد: در حکومت دینی، دولت یعنی خادم، خدمتگزار و مجموعه ای نشأت گرفته از اراده ملت، از این رو تدبیر امور در محور مکتب، معنویت، تقوا و الهی کردن جامعه باید سرلوحه کاری دولت قرار گیرد، باید برای حل مشکلات مردم بیش از گذشته تلاش شود.

 

نفرات برتر جشنواره رسانه و حضور در تبریز معرفی می‌شوند

 

علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه رسانه‌ها در بصیرت‌افزایی مردم و ترغیب آنها به حضور در صحنه نقش موثری داشته‌اند، اظهار داشت: آیین اختتامیه این جشنواره روز چهارشنبه پانزدهم شهریور ماه جاری ساعت 10 صبح در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار می‌شود.

 

وی افزود: جشنواره رسانه همزمان با نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و با هدف ایجاد زمینه مناسب برای حضور حداکثری مردم در انتخابات همچنین ایجاد رقابت سالم بین مطبوعات محلی و خبرگزاری‌ها در دو بخش رسانه‌های مکتوب،خبرگزاری‌ها و تارنماهای اینترنتی و در رشته‌های مصاحبه، تیتر، گزارش، ‌سرمقاله، یادداشت و عکس برگزار شد.

 

داننده افزود: بیش از 200 اثر از مطبوعات و خبرگزاری‌های استان به این جشنواره ارسال شد که پس از بررسی هیئت داوران آثار منتخب در آیین اختتامیه معرفی می‌شوند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در ادامه از معرفی نفر برتر بخش ویژه این جشنواره با موضوع جهاد اقتصادی خبر داد و گفت: حضور مردم در صحنه‌های مختلف، پویایی انقلاب اسلامی ایران را تداوم بخشیده و توطئه دشمنان نظام اسلامی را یکی پس از دیگری خنثی کرده است.

 

براساس این گزارش، نخستین جشنواره رسانه و حضور توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با همکاری خانه مطبوعات و با گستره استانی برگزار شده است.

 

کنگره بزرگ شعر عاشورایی در تبریز برگزار می شود

 

حجت‌الاسلام عظیمی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با اعلام این خبر اظهار داشت: کنگره شعر عاشورایی در دو بخش«شعر» و «مقاله»برگزار می‌شود و از هم اکنون شاعران، نویسندگان، محققان استان می‌توانند آثار خود به دبیرخانه این کنگره ارسال کنند.

 

وی درباره موضوع اشعار و مقالات کنگره گفت: در زمینه اشعار که به زبان‌های فارسی و آذری است تنوع موضوع گسترده است و شاعران می‌توانند در موضوعات گوناگون مرتبط با واقعه عاشورا توصیف نبردها، توصیف شخصیت‌ها و حوادث و... سروده‌های خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی افزود: « آسیب شناسی اشعار عاشورایی »، « نقش شاعران اهل بیت در انتقال پیام کربلا درتاریخ » ، « بررسی تاریخی و ریشه‌های شمایل نگاری در اسلام و به‌ویژه نهضت عاشورا »، « بررسی مستندات تاریخی و شرعی ابزار آلات مورد استفاده در برخی عزاداری ها مانند طوق ، گهواره ، طبل و... ، فرصت‌ها و تهدیدهای جلسات خانگی بانوان در خصوص سوگواری حضرت سیدالشهدا علیه اسلام »،« تحلیل فرصت ها و تهدیدهای واقعه عاشورا در فضاهای مجازی از جمله موضوعاتی هستند که پژوهشگران می‌توانند از زوایای مختلف مورد بررسی و تحلیل قرار دهند.

 

حجت الاسلام عظیمی درباره زمان ارائه آثار به کنگره شعر عاشورایی اظهار داشت: مهلت ارسال آثار تا 20 مهر ماه 1391 است که با عنایت به زمان کوتاهی که بعد از این تاریخ تا برگزاری کنگره خواهیم داشت این مهلت قابل تمدید نخواهد بود./935/د101/س

 

ارسال نظرات