۱۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۱۳۷۴۹۰
مدیر استانی حوزه علمیه گلستان:

طلاب جوان به رسالت سنگین حضور در حوزه‌های علمیه آگاه باشند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه گلستان فلسفه حضور در حوزه‌های علمیه را تعلیم و خودسازی دانست و گفت: همه ما باید در این مراکز دینی با حرکت در این مسیر مهم زمینه هدایت دیگران را فراهم کنیم.
حجت الاسلام ملكي مدير حوزه علميه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام مصطفی ملکی، مدیر حوزه علمیه گلستان، امروز در نشستی با مدیران مدارس علمیه استان که از سوی مدرسه علمیه امام صادق(ع) بندرترکمن در جزیره آشوراده برگزار شده بود، با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام، اظهار داشت: خداوند متعال این توفیق را به مدیران و مسؤولان حوزه داد تا بتوانند در راه پیشرفت سربازان حضرت ولی عصر(عج) قدم برداشته و طلاب را برای خدمت به جامعه تربیت کنند.

 

عضو شورای حوزه علمیه گلستان با اشاره به این که علمی که در حوزه‌های علمیه آموخته می‌شود، علم نافع است، تصریح کرد: منشأ جوشش این علم، خداوند متعال است و در قلبی قرار می گیرد که قلب سلیم باشد.

 

حجت الاسلام ملکی، فلسفه حضور در حوزه های علمیه را تعلیم و خودسازی دانست و خاطرنشان کرد: همه ما باید در این مراکز دینی با حرکت در این مسیر مهم زمینه هدایت دیگران را فراهم کنیم.

 

مدیر حوزه علمیه گلستان با اشاره به مسؤولیت‌های سنگین حوزه‌های علمیه افزود: حوزه‌های علمیه از این نظر که در زمان غیبت کبری، نیابت عامه از امام زمان(عج) را به عهده دارند، مسؤولیتشان بسیار زیاد و مهم خواهد بود؛ بر همین اساس هر حوزه ای که بتواند خود را به آن حضرت نزدیک‌تر کند، سریع تر به اهدافش دسترسی پیدا خواهد کرد.

 

حجت الاسلام ملکی با بیان این که حوزه و روحانیت در تاریخ همواره مروج حقیقی اسلام ناب و میراث دار پیامبر گرامی اسلام بوده و هستند، ادامه داد: حوزه های علمیه باید تلاش کنند تا در مسیر رضای الهی و حضرت حجت(عج) گام بردارند.

 

وی با اشاره به خصوصیات فرد زاهد، ابراز داشت: زهد از خصلت‌هایی است که باید بتوانیم آن را در خود تقویت کرده و در راه رسیدن به کمال الهی از آن استفاده کنیم.

 

مدیر حوزه علمیه گلستان در ادامه با بیان این که قدرت تصمیم گیری از نکات بسیار مهم برای یک مدیر است، گفت: برنامه‌ریزی درست، سازماندهی نیروها، ایجاد هماهنگی و انگیزه در میان پرسنل و چاره‌جویی در مقابله با حوادث پیش بینی نشده از نکاتی است که یک مدیر کامل باید این خصوصیات را داشته باشد.

 

عضو شورای حوزه علمیه گلستان ادامه داد: بررسی عوامل موفقیت و ناکامی در مدرسه، جمع آوری اطلاعات و آمار مدرسه، جذب نیروهای صالح و توانمند و تشویق و توبیخ به موقع، از دیگر موضوعاتی است که یک مدیر کارآمد باید از آن استفاده کند.

 

حجت الاسلام ملکی با اشاره به این که کار مدیران در مدارس علمیه بسیار سخت‌تر از کار ستادی است، خاطرنشان کرد: حضور در مدارس علمیه و کار با طلاب با اهمیت تر و پر مشغله تر از فعالیت در مدیریت استان است و ما از همه مدیران محترم کمال تقدیر و تشکر را داریم.

 

وی در پایان با بیان این که سرنوشت تعدادی از جوانان در دستان ما قرار دارد، تصریح کرد: باید با برنامه ریزی و مدیریت درست، آینده این جوانان را ساخت و چشم امید یک پدر و مادر به مدیر آن مدرسه علمیه ای است که یک طلبه در آن مشغول به تحصیل است؛ به همین دلیل باید سخت کوشانه کار کرد. 

 

گفتنی است، سال تحصیلی جدید حوزه علمیه گلستان، امسال با 18 مدرسه علمیه آغاز خواهد شد./950/پ202/س
 

ارسال نظرات