۱۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۱۳۷۵۸۳
همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه؛

مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه‌های علمیه کشور برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول حوزه مدیریت حوزه‌های علمیه کشور گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه در سراسر کشور در 18 شهریور، مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه‌های علمیه کشور برگزار می‌شود.
حجت الاسلام احمد فرخ فال مدير حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد فرخ‌فال، مسؤول حوزه‌ مدیریت حوزه‌های علمیه، در نشست خبری با حضور خبرنگاران رسانه‌های جمعی گفت: مراسم تودیع و معارف مدیر حوزه‌های علمیه کشور، 18 شهریور با حضور حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: مدیریت حوزه‌های علمیه کشور به مدت چهار سال بر عهده آیت‌الله مقتدایی بود، پس از تشکیل شورای عالی جدید حوزه، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری به عنوان مدیر جدید حوزه‌های علمیه از سوی دبیر شورای عالی و با اتفاق آرای اعضای شورای عالی منصوب شد.

مدیر حوزه متعبد به انجام مصوبات شورای عالی است

حجت‌الاسلام فرخ‌فال در پاسخ به شایعاتی درباره تغییر ساختار تشکیلاتی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: ساختار تشکیلاتی حوزه از مأموریت‌های کلان حوزه است و با حضور مدیران در آنجا تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی ادامه داد: آیت‌الله بوشهری در جلسه‌ای که با مدیران و معاونان حوزه داشتند، اعلام کردند متعبد به مصوبات شورای عالی هستند و تا زمانی که شورای عالی ساختار کنونی را مناسب تشخیص دهند و مصوبه‌ای درباره تغییر یا ادغام معاونت‌ها، مدیریت و ساختار حوزه‌های علمیه نداشته باشد، ایشان به عنوان مدیر حوزه‌های علمیه مصوبه قبلی را اجرا خواهد کرد.

شورای سیاست‌گذاری تبلیغ

مسؤول حوزه مدیریت حوزه‌های علمیه خاطر نشان کرد: شورای سیاست‌گذاری تبلیغ در زمان مدیریت سابق با هدف هماهنگی نهاد‌های اعزام مبلغ با حضور آنان، بر اساس دستور آیت‌الله مقتدایی تشکیل شد و ریاست آن به عهده مدیر حوزه‌های علمیه است.

وی یادآور شد: اساسنامه این شورا به تصویب رسید و به شورای عالی حوه‌های علمیه ارسال شد و مقام معظم رهبری در بیانی از تشکیل این‌ شورا تمجید کردند.

حجت‌الاسلام فرخ‌فال بیان کرد: با هدف عملیاتی کردن مصوبات شورای سیاست‌گذاری تبلیغ، ستاد اجرایی تبلیغ با محوریت معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه و نمایندگان نهادهای اعزام مبلغ تشکیل شد.

وی ادامه داد: نهاد‌های تبلیغی اطاق‌های فکر را راه‌اندازی کرده و کارشناسان آنان در ستاد اجرایی حضور دارند و بحث‌ها و تصمیم‌ها کارشناسی شده به شورای سیاست‌گذاری فرستاده می‌شود.

دبیر شورای سیاست‌گذاری تبلیغ بیان کرد: بانک یک‌پارچه تبلیغ راه‌اندازی شده و بیشتر نهادهای تبلیغی کشور در آن عضویت دارند و عملیات اعزام مبلغ بر اساس آن انجام می‌شود.

وی در پایان گفت: مدیر جدید حوزه‌های علمیه دستور داده‌اند جلسات این شورا به صورت فعال تشکیل شود./919/پ202/ن

ارسال نظرات