۱۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۳۷۸۱۰
آیت الله شبستری:

تعرفه‌های پزشکی برای معالجات عادلانه باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با انتقاد از هزینه‌های گزاف معالجه برخی بیماری‌ها گفت: تعرفه‌های پزشکی برای معالجات باید عادلانه و منصفانه باشد.
آيت الله شبستري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز مراسم بهره‌برداری از بخش آنکولوژی و رادیوتراپی بیمارستان بین المللی تبریز اظهار داشت: تحقق عدالت درمانی در سراسر کشور، نیازمند عزم جدی دولت برای گسترش حوزه سلامت و بهره‌مندی اقشار بی‌بضاعت از خدمات بهداشتی است.

وی با انتقاد از هزینه‌های گزاف معالجه برخی بیماری‌ها تاکید کرد: باید تعرفه های پزشکی برای معالجات عادلانه باشد، تا اقشار کم درآمد جامعه و بیماران مستمندی که از کشورها و استان های همجوار به این شهر مراجعه می کنند، بتوانند از این امکانات بهره مند شوند. 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که بیمارستان‌های تبریز بایستی جوابگوی خیل مراجعات از دیگر شهرهای کشور به ویژه منطقه شمال‌غرب باشند، گفت: همه روزه شاهد مراجعه بیماران استان های همجوار و کشورهای همسایه به تبریز هستیم که با تکمیل و راه اندازی کامل بیمارستان بین‌المللی خواهیم توانست جوابگوی هر چه بیشتر مراجعان باشیم.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به زلزله اخیر در استان آذربایجان‌شرقی و تخریب برخی از مراکز درمانی آن مناطق اظهار داشت: تخریب بیمارستان تازه تاسیس هریس در اثر زلزله، امری تاسف‌بار بود که بایستی خیرین سلامت در احداث و ساخت بیمارستان های محکم و با اصول فنی در این مناطق همت کنند. 

وی ورود خیرین سلامت به عرصه ساخت‌وساز مراکز درمانی و بیمارستانی را خواستار شد و گفت: خوشبختانه با آغاز فعالیت مجمع خیریت سلامت استان، شاهد اقدامات ارزنده و ارزشمند در مساعدت و یاری به بیماران بی‌بضاعت استان هستیم که تداوم چنین اقداماتی ضرورتی انکار ناپذیر است.

امام جمعه تبریز با تقدیر از احساس مسؤولیت عموم مردم همگام با مسؤولان در امدادرسانی به زلزله‌زدگان در روزهای اولیه تصریح کرد: ضروری است تا اسکان کامل زلزله زدگان این کمک ها قطع نشود، افزون بر این‌که با فرا رسیدن سرمای زودرس در این مناطق، وجود کانکس های اسکان زلزله‌زدگان در این مناطق احساس می شود.

وی در پایان با انتقاد از نگهداری متوفیان در سردخانه ها به دلیل نداشتن پول گفت: این حرکت در شان مردم تبریز نیست، باید مسؤولان در این خصوص اقدامات اساسی انجام دهند، البته از سوی دیگر برخورد پزشکان و پرستاران با بیماران بایستی کریمانه و عدم استفاده از جملات ناامید کننده در مواجه با بیماران باشد./935/پ203/ج

ارسال نظرات