۲۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۱۳۸۹۴۳
امام جمعه آمل:

آگاهی بخشی و بصیرت افزایی نسل جوان اقدامی ارزنده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با تاکید بر این که آگاهی بخشی و بصیرت افزایی در نسل جوان امری ارزنده و واجب است، یادآور شد: مردم را باید با تبیین مناسب ارزش های دینی به سمت دین جذب کنیم.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمد علی رحمانی، امام جمعه آمل امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با بیان این که ترویج فرهنگ حجاب و عفاف امری ضروری و انکارناپذیر است و مسؤولان باید در ترویج آن پیشگام باشند، گفت: عفاف و حجاب از اصول قطعی دین مبین اسلام است که در قرآن کریم و روایات ائمه معصوم(ع) به رعایت و گسترش آن تاکید ویژه شده است.


امام جمعه آمل با تاکید بر این که آگاهی بخشی و بصیرت افزایی در نسل جوان امری ارزنده و واجب است، یادآور شد: مردم را باید با تبیین مناسب ارزش های دینی به سمت دین جذب کنیم که در این راستا امر به معروف و نهی از منکر به منظور اعتلای فرهنگ حجاب و عفاف باید در جامعه و در بین آحاد مردم و مسؤولان رواج پیدا کند.


وی با اشاره به این که باید برای رفع بد حجابی های موجود در جامعه برنامه ریزی منسجم و سازمان دهی شده صورت گیرد، خاطرنشان کرد: دشمن درصدد است تا با انواع برنامه ها و ترفندها مسیر خدامحور جامعه را از خط مستقیم خود خارج کند که در این راستا نهادهای فرهنگی از مسؤولیتی عظیم برخوردار هستند که باید اهتمام خاصی را نسبت به مقابله با جنگ نرم داشته باشند.


حجت الاسلام رحمانی با بیان این که ترویج اندیشه های علما و فقها امری مهم و ضروری است، گفت: باید تلاش ارزنده ای در راستای شناخت شایسته این بزرگواران در جامعه صورت گیرد.

 

وی با اشاره به این که تا روزگار وجود دارد علما زنده اند و مردم از کرامات ارزنده آنان بهره می برند، خاطرنشان کرد: اگر علما و فقها نبودند درک دین برای ما میسر نبود و آنان در راستای ترویج اندیشه های والای اسلامی و نهادینه کردن آن در جان های مردم همتی ارزنده داشته اند.


امام جمعه آمل با تاکید بر این که علما و بزرگان شهرمان را باید به نحوی شایسته به مردم معرفی کنیم، گفت: شخصیت های برجسته ای همچون علامه محمدتقی آملی در استان و شهرستان کم تر شناخته شده اند که باید در راستای شناساندن ارزنده این عالمان تلاش والایی صورت گیرد تا نسل جوان جامعه بداند چه بزرگانی در راستای ترویج اندیشه های دینی در دیار علویان اهتمام داشته اند.


حجت الاسلام رحمانی با بیان این که همه ما مدیون خدمات علما و فقهای دینی هستیم، خاطرنشان کرد: باید همایش ملی علامه محمدتقی آملی به بهترین نحو ممکن و در راستای تبیین شخصیت و جایگاه والای این عالم ارزنده دیار علویان صورت گیرد.


امام جمعه آمل با اشاره به این که باید برای رفع گرانی ها چاره اندیشی صورت گیرد، گفت: بر طرف شدن گرانی های موجود از خواسته های مردم می باشد که همه مسؤولان باید برای رفع آن با برنامه ریزی منسجم عمل کنند.


وی با بیان این که مسؤولان اهتمام خود را در راستای کاهش مشکلات زندگی مردم داشته باشند، تصریح کرد: مردم ما جزء بهترین ها هستند و باید مسؤولان در راستای خدمت رسانی به آنان از هیچ کوششی دریغ نکنند.


حجت الاسلام رحمانی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: دستگاه های نظارتی باید اهتمام شایسته ای را برای کنترل بازار در این ایام داشته باشند تا خانواده ها بتوانند به نحوی شایسته نسبت به خرید لوازم و نیازهای خود اقدام کنند./950/پ202/ب
 

ارسال نظرات