۲۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۱۳۹۰۰۷
پنجم مهرماه؛

همایش علمی پژوهشی جاده ولایت در مشهد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با دهه کرامت، هفتمین «همایش علمی پژوهشی جاده ولایت» در حاشیه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) برگزار می شود.
جاده ولايت مسير حرکت امام

محمدرضا پهلوان، مدیر اجرایی همایش«جاده ولایت»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: هفتمین همایش علمی ـ پژوهشی جاده ولایت از سری برنامه های دهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با همکاری اداره کل میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی مهرماه امسال برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه در فراخوان مقاله همایش تلاش بر این بوده است که محققان نگاهی موشکافانه بر رابطه تقویمی تاریخی و نضج تمدن اسلامی به ویژه ساختارهای اجتماعی شیعیان در اقصی نقاط کشور ایران داشته باشند، افزود: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی هنری و مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه حضرت امام رضا(ع)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدید آوردندگان آثار برتر فرهنگی هنری در زمینه سیره شخصیت و معارف حضرت امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده تر این آثار، تبیین مسیر واقعی حرکت امام رضا(ع) از مدینه به مرو و شناسایی زوایای ناشناخته، بررسی و شناسایی آثار و بناهای تاریخی مسیر به ویژه قدمگاه ها و تلاش در جهت مرمت و بازپیرایی این بناها و بررسی تمدن و تاریخ و نقش تمدن ساز حضور امام و شکل گیری تمدن شیعی از اهداف برگزاری همایش محسوب می شود.

 

مدیر اجرایی همایش «جاده ولایت»، میراث فرهنگی و گردشگری(احیای مسیر )، جغرافیا و مسیر جاده ولایت(تبیین و تشخیص) و تمدن و تاریخ(نقش تمدن ساز امام) را از محورهای اصلی فراخوان مقاله همایش عنوان و تصریح کرد: تاکنون 62 مقاله تخصصی ار سراسر کشور دریافت شده است که از این میان، به سه مقاله برگزیده کمک هزینه سفر معنوی عمره مفرده اختصاص خواهد یافت.

 

وی با اشاره به چاپ و انتشار مقالات برگزیده ادامه داد: برای تمامی مقاله های رسیده به همایش نیز گواهی شرکت صادر خواهد شد.

 

پهلوان با بیان اینکه اعضای کمیته داوری، ترکیبی از اساتید دانشگاه و حوزه هستند، اظهار داشت: علاقه‌مندان می توانند تا پایان شهریورماه آثار خود را به نشانی پست الکترونیکی info@chto-khr.ir  ارسال کرده و جهت کسب اطلاع بیشتر با شماره های 7259311-7285390-0511 تماس بگیرند.

 

وی یادآور شد: هفتمین «همایش علمی ـ پژوهشی جاده ولایت» پنجم مهرماه ساعت 8:30 صبح در محل سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار خواهد شد./930/پ202/س

ارسال نظرات