۳۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۱۳۹۳۷۲
در دیدار نمایندگان روحانی مجلس با مراجع مطرح شد؛

حوزویان معیارها و ابعاد مختلف اقتصاد اسلامی را تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ اعضای فراکسیون روحانیان مجلس شورای اسلامی با حضور در شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو کردند.
حجت الاسلام محمد رضا آشتياني نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي حجت‌الاسلام احمد سالک، سخنگوي جامعه روحانيت مبارز
به گزارش خبرگزاری رسا، اعضای فراکسیون روحانیان مجلس شورای اسلامی صبح امروز پنج شبنه در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار کردند.
نمایندگان روحانی مجلس شورای اسلامی صبح امروز با حضرات آیات مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی و حسین نوری همدانی از مراجع تقلید و حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تولیت آستانه مقدسه کریمه اهل بیت(ع) دیدار و گفت و گو کردند.
اعضای فراکسیون روحانیان مجلس شورای اسلامی همچنین عصر امروز با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و حضرت آیت الله سبحانی از مراجع تقلید دیدار و گفت گو خواهند کرد.
حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی رییس فراکسیون روحانیان مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای این فراکسیون با مراجع تقلید و علما، با تبریک دهه کرامت، اهداف دیدار نمایندگان روحانی مجلس با مراجع تقلید و علما را تشریح کرد.
وی با بیان این که ارتباط روحانیت مجلس با مراجع عظام تقلید می تواند نقش آفرین باشد، گفت: ما خودم را محتاج رهنمودهای مراجع می دانیم، این تعامل و ارتباطات می تواند امید و اطمینان خاطر و تقویتی از ناحیه مراجع باشد تا نمایندگان روحانی کار خود را با قدرت و قوت بیشتری دنبال کنند.
رییس مجمع فقهی مجلس شورای اسلامی گفت: رهنمودها و توصیه های مراجع برای ما بسیار مهم است، این ارتباطات کارایی بسیاری دارد و اگر از این منبع دور باشیم احساس فقر خواهیم کرد.
رییس فراکسیون روحانیان مجلس شورای اسلامی با ارائه گزارشی از عملکرد و اقدامات این فراکسیون، تاکید کرد: هرچند به لحاظ کمی آمار نمایندگان روحانی در مقایسه با سایر دوره ها کمتر شده، اما به لحاظ کیفی تقویت شده است و در رشته های مختلف نمایندگان روحانیت متخصصی حضور دارند.
وی با اشاره به دغدغه هایی مراجع تقلید و اعضای فراکسیون روحانی مجلس شورای اسلامی، ابراز داشت: جریان مفاسد، وضعیت فرهنگی و حجاب و عفاف از جمله این موارد است و امیدواریم با خط و مشی که از سوی علما و مراجع ترسیم و تعیین می شود شاهد بهبود وضعیت باشیم و با هماهنگی دستگاه های مختلف بتوانیم این مساله را سامان دهی و کار را به صورت مستمر دنبال کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی تبلیغ وهابیت و فرق ضاله در برخی نقاط کشور را از مشکلات دیگر دانست و گفت: رهنمودهای مراجع تقلید برای اعضای این فراکسیون در این راستا نیز کارگشا و اثرگذار خواهد بود.
حجت الاسلام احمد سالک نیز در این دیدار پیشنهاد کرد که حوزویان شاخصه ها، ملاک ها و معیارهای اقتصاد اسلامی را تبیین کنند.
 
حجت الاسلام محمد رجایی دیگر عضو فراکسیون روحانیان مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار درباره مسائل اقتصادی به بیان دیدگاه های خود پرداخت و خواستار رهنمود مراجع در این باره شد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات