۰۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۱۳۹۸۳۸
در دیدار مدیران کاروان های حج عنوان شد؛

تأکید امام جمعه گرگان بر بهره گیری بیشتر روحانیان بومی در کاروان های حج

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به راه اندازی بعثه مقام معظم رهبری در استان، بر ارتباط بیشتر این مجموعه با حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: مجموعه بعثه باید تلاش کند تا از روحانیان بومی در کاروان های حج بیشتر بهره گیرد.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در دیدار مدیران کاروان های حج گفت: رفتار، اخلاق و سخنان مدیران کاروان های حج، باید در حد آموزش به زائران باشد تا آنان نیز این اخلاق و رفتار و سخنان را یاد بگیرند.

 

وی افزود: ثواب این کار به مراتب بالاتر و بیش تر از ثواب کاری خواهد بود که به صورت روزمره و تعریف شده باید برای زوار انجام دهند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که بیت خدا نه فقط برای مسلمانان بلکه برای بشریت مهم است، افزود: مراسم عبودیت میلیون ها انسان در لباس واحد و یک شکل و جهت واحد در مقابل خدا در مقابل چشم همه جهانیان منعکس می شود.

 

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: مشاهده عبودیت، خضوع و خشوع مسلمانان در مقابل خداوند بر روی هر مسلمانی اثرگذار بوده و سبب تقویت ایمان آنان می شود و ما مسمانان احساس شکوه و عظمت می کنیم وقتی می بینیم دنیا از این امتیاز بی بهره است.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که رابطه‌ای بین ما و خانه خدا وجود دارد و آن رابطه، رابطه ای محکم است، به مدیران کاروان های حج توصیه کرد: وظیفه مدیر فقط جابجایی و تهیه غذا و مکان حجاج نیست بلکه ایجاد رابطه بین زائران و حجاج بیت الله الحرام با خانه خدا است.

 

وی با اشاره به این که خانه خدا مکان تطهیر دل است، افزود: دل مؤمنان مسلمان باید در بیت خدا پاک شده و از همه چیز کنده شود و مدیران حج باید نسبت به بیان ادعیه‌ها تلاش کنند و توجهات زائران را به سوی آن مقصد اصلی برسانند.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که دست هایی از آستین شیطان درآمده و بین مسلمانان مسأله سازی و تفرقه اندازی می کنند، گفت: امروز وظیفه ما سنگین تر و مهم‌تر می شود که حواسمان را جمع کنیم و نگذاریم اختلاف بیندازند.

 

 

نماینده ولی فقیه در گلستان در بخش دیگری از سخنان خود بر خدمت رسانی مدیران حج به زائران خانه خداوند اشاره کرد و گفت: بالاتر از آموزش اخلاق و ادب، مسأله ارتباط برقرار کردن زائر با پروردگار و یا همان رسیدن به درجه عبودیت است که مدیران کاروان ها در این بخش نقش مهم و بسزایی دارند و در واقع نقش علما که جانشینان پیامبران هستند را می توانند انجام دهند.


وی ادامه داد: اخلاق و رفتار مدیران کاروان ها با زائران خود باید طوری باشد که سایر مسلمانان کشورهای دنیا در طول این ایام، اخلاق و رفتار را از شما و حاجیان ایرانی یاد بگیرند و به کشورهای خود منتقل کنند.


نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: مدیران کاروان ها تنها مدیر نیستند، بلکه خود هم با توجه به این که چند بار تمتع رفته اند، حاجی محسوب می شوند که پیشوایان دینی ما، درباره زائران توصیه ها و نکات فراوانی را بیان کرده اند.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که زیارت خانه خدا تنها یک سفر دنیوی نیست که انسان بخواهد منافع دنیوی و مادی خود را در آن جا تامین کند، گفت: جز سرزمین وحی، انسان در همه دنیا می تواند به این هدف خود برسد و وقتی برای دیدار و زیارت آماده شدید، باید همه چیز را از دل ها پاک کنید و پرده های بین خود و پروردگار را از بین ببرید.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه اندازی بعثه مقام معظم رهبری در استان، بر ارتباط بیشتر این مجموعه با حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: مجموعه بعثه باید تلاش کند تا از روحانیان بومی در کاروان های حج بیشتر بهره گیرد./950/پ201/ب

ارسال نظرات