۰۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۱۴۰۴۹۹
حجت‌الاسلام فرحزاد:

امام رضا آیینه تمام نمای حق و زیارت ایشان، زیارت خدا است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به روایاتی، امام رضا(ع) را آیینه تمام نمای حق و زیارت ایشان را همچون زیارت خدا در عرش دانست و گفت: در روز قیامت زائران امام رضا(ع) از دیگر زائران مشاهد مشرفه از جایگاه رفیع تری برخوردار هستند.
حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد استاد حوزه و دانشگاه در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت، با تبریک دهه کرامت و سالروز میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به اهمیت زیارت امام رضا(ع) از دیدگاه روایات پرداخت.
این استاد حوزه علمیه با اشاره به روایاتی به تبیین ثواب زیارت امام رضا(ع) پرداخت و گفت: امام جواد(ع) فرمودند؛ زیارت پدرم افضل از زیارت جدم ابا عبد الله الحسین(ع) است.
وی اضافه کرد: امام موسی بن جعفر(ع) نیز در این باره فرمودند؛ هر کس فرزندم امام رضا(ع) را زیارت کند ثواب هفتاد حج و در جایی هفتاد هزار حج قبول شده را تضمین کرده و تفاوت ثواب‌ها به خاطر تفاوت مراتب اخلاص‌ها و معرفت‌ها است.
حجت‌الاسلام فرحزاد ادامه داد: در جایی دیگر امام موسی‌بن جعفر(ع) فرمودند؛ کسی که فزندم امام هشتم را زیارت و یک شب کنار او بیتوته کند همچون کسی است که خدا را در عرش زیارت کرده است.
این استاد حوزه علمیه با بیان این‌که امام هشتم آیینه تمام نمای حق و زیارت ایشان، زیارت خدا است، ابراز داشت: در زیارتنامه امام رضا(ع) می‌خوانیم؛  خدایا من به سوی تو قصد کردم از وطنم و تو را می‌خواهم و این به خاطر آن است که امام رضا تجلی اسماء و صفات الهی است.
وی با اشاره به مقام و جایگاه زائران امام رضا(ع) اظهار داشت: امام موسی بن جعفر(ع) فرمودند؛ روز قیامت زائران تمام مشاهد مشرفه را می‌آورند و زوار فرزندم علی بن موسی(ع) در میان زوار دیگر مشاهد هم از درجه بالاتر و هم از ثواب بیشتری برخوردار هستند.  
حجت‌الاسلام فرحزاد در پایان خاطرنشان کرد: آیت‌الله حایری هر فرصتی پیدا می‌کرد به زیارت امام رضا(ع) می رفت، بعد از وفات به خواب یکی از بزرگان آمد و گفت در عالم برزخ امام رضا(ع) به دیدن من آمد و فرمود؛ هر کس به زیارت من آمده من نیز به دیدن او خواهم آمد./927/پ202/ج
ارسال نظرات