۰۹ مهر ۱۳۹۱ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۱۴۰۷۱۲

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم نیشابور و فیروزه گفت: میقات الرضا بهترین مکان برای ارائه فعالیت های دینی و فرهنگی به زائران است.
اخبار کوتاه

 میقات الرضا بهترین مکان برای ارائه فعالیت های دینی و فرهنگی به زائران است

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، علی مروی، نماینده مردم نیشابور و فیروزه در خصوص بقاع متبرکی که میقات الرضا هستند، گفت: این اماکن پرانگیزه ترین مکان ها برای ارائه فعالیت های دینی و فرهنگی برای زائران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) است. 

وی تاکید کرد: کارهای فرهنگی که ریشه در دین ما داشته باشد ، مورد نیاز جامعه امروز است و تربیت حرف اول را می زند.

مروی، یکی از راه های مصون ماندن از تهاجم فرهنگی دشمن را تربیت دینی عنوان کرد و ادامه داد: هر چه در زمینه دین و مسائل مرتبط با دین و مذهب هزینه کنیم ، هزینه های مبارزه با تهاجم فرهنگی کمتر می شود و معضلات اجتماعی کمتری خواهیم داشت. 

نماینده مردم نیشابور و فیروزه ابراز داشت: هر گاه نام امام رضا(ع) می آید انگیزه برای کار قوی می شود و قدمگاه رضوی به عنوانمیقات الرضا که درنیم کیلومتری جاده اصلی نیشابور- مشهد قرار دارد یک مکان مناسب برای آماده سازی معنوی زائرین برای زیارت امام رضا(ع) است. 

وی زیرساخت های مورد نیاز برای میقات الرضا را مسائل رفاهی و عمرانی بقاع عنوان کرد و افزود: مکان استراحت، نیازهای بهداشتی و غذایی، اطلاع رسانی و اطلاعات مربوط به شهر و مسیرها در بقاع متبرکه تامین شود. 

میقات الرضا بقاع امامزادگانی می باشد که در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس و حرم مطهر رضوی واقع شدند و دسترسی به آن ها راحت است. در میقات الرضا زائران علاوه بر حظ سیاحتی و زیارتی از فعالیت های فرهنگی و مذهبی بقعه متبرکه استفاده و جهت زیارت امام رضا(ع) آماده می شوند. 

آموزش غیرحضوری حفظ قرآن کریم به همت صداوسیمای خراسان رضوی

اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با همکاری صداوسیمای این استان دوره غیر حضوری حفظ قرآن برگزار می کند. 

این دوره در قالب برنامه رادیویی «گامی به سوی نور» و با حضور استاد عابدین زاده همه روزه به جز ایام تعطیل ساعت 10:30 صبح از صدای مرکز خراسان رضوی اجرا می شود. 

گفتنی است علاقمندان می توانند با ارسال عدد 30 به سامانه پبامک شماره 100088114 در این طرح نام نویسی کنند. 

برگزاری حلقه های تربیتی ویژه طلاب و اساتید در مدرسه رضویه مشهد

خانم اسدی، مسوول روابط عمومی مدرسه علمیه جامعة الرضویه مشهد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: این مدرسه به منظور ارتقاء بینش و آگاهی و سطح مهارت های اخلاقی ارتباطی طلاب و اساتید اقدام به برگزاری حلقه های اخلاقی تربیتی کرده است. 

وی افزود: این حلقه ها سه روز در هفته پس از کلاس های درسی ویژه طلاب و یک روز در هفته ویژه اساتید برگزار می شود. 

ارسال پیامک های فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی، تربیتی و مشاوره ای به ائمه جماعات خراسان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان، مسوول آموزش و پژوهش این مرکز از ارسال هفته ای دو پیام کوتاه به کلیه ائمه جماعات مشهد مقدس خبر داد. 

وی افزود: این پیام از طریق سامانه پیام کوتاه مرکز با موضوعات فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی، تربیتی و مشاوره ای جهت بهره برداری ائمه جماعات مساجد استان خراسان رضوی ارسال می شود. 

گفتنی است اجرای این طرح از دهه کرامت اغاز شده است./930/پ202/ع

ارسال نظرات