۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۱۴۰۷۳۹
آیت الله شبستری:

توسعه صنعت گردشگری توطئه دشمنان را خنثی می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: توسعه صنعت گردشگری در سراسر کشور، توطئه دشمنان مبنی بر تخریب ظرفیت‌های فرهنگی ایران اسلامی را خنثی می کند.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت ‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی صبح امروز در دیدار مسؤولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار داشت: در شرایطی که دشمنان با راه‌اندازی جنگ نرم و تبلیغات سوء فرهنگی به دنبال خدشه‌دار کردن موقعیت ممتاز ایران اسلامی است، کار فرهنگی به ویژه در عرصه صنعت گردشگری بسیار حایز اهمیت است.

 

امام جمعه تبریز با بیان این‌که هنوز نتوانسته‌ایم تاریخ، تمدن و فرهنگ ایرانی اسلامی را در جهان به صورت کامل معرفی کنیم، تصریح کرد: مشاهده آثار تاریخی و بناهای باستانی از سوی گردشگران خارجی فارغ از جنجال‌های رسانه‌ای دشمنان اسلام، بسیاری از حقایق را برای بشریت نشان خواهد داد.

 

وی با تأکید بر این‌که توسعه صنعت گردشگری در سراسر کشور، توطئه دشمنان مبنی بر تخریب ظرفیت‌های فرهنگی ایران اسلامی را خنثی می کند، افزود: حضور گردشگران خارجی در کشور و مشاهده پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، خود تبلیغی در جهت منافع ملی و اسلامی نظام است.

 

نماینده خبرگان رهبری خواستار توجه به گسترش زیرساخت‌های گردشگری در کشور شد و تصریح کرد: آثار، ابنیه تاریخی و ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی استان آذربایجان‌شرقی در حوزه گردشگری در میان دیگر استان‌ها بسیار قابل توجه است، انتظار داریم در جهت توسعه گردشگری مذهبی نیز اقدامات مضاعفی صورت گیرد.

 

امام جمعه تبریز با اشاره به وجود بقاع متبرکه در نقاط مختلف آذربایجان شرقی، بر تسریع در اتمام مرمت و بازسازی این اماکن متبرکه تاکید کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی این قبور مطهر در اوج شکوه قرار دارند و هر روز میزبان دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستند.

 

آیت الله شبستری با قدردانی از اتمام برخی پروژه های مرمتی مساجد تاریخی اظهار داشت: اهمیت مرمت مساجد کمتر اماکن تاریخی دیگر نیست، مساجد تاریخی تبریز نمادی از نخستین پایتخت جهان تشیع است، تبریز افزون بر قابلیت‌های ممتاز در گردشگری سلامت، طبیعت و ابنیه تاریخی، در حوزه گردشگری مذهبی نیز جایگاهی ممتاز دارد.

 

همچنین تراب محمدی، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در سخنانی به ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان طی سال گذشته و سال جاری پرداخت و اظهار داشت: مرمت مساجد تاریخی یکی از اولویت‌های اصلی سازمان میراث فرهنگی استان در چند سال اخیر بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته بیش از 200 مسجد و 140 امامزاده در شهرستان‌های مختلف آذربایجان شرقی مرمت و بازسازی شده اند و نهضت مرمت مساجد تاریخی در سال 91 نیز ادامه دارد، مرمت مسجد فاطمه زهرا(س) تبریز نیز تا چند روز آینده به پایان خواهد رسید./935/پ202/س

ارسال نظرات