۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۱۴۲۰۴۳

بازیکنان مسلمان تیم فوتبال نیوکاسل انگلستان از پوشیدن لباس با تبلیغات ربا امتناع کردند

خبرگزاری رسا - قرارداد تبلیغاتی جدید تیم فوتبال نیوکاسل انگلستان با یک موسسه مالی که وام های ربوی به مشتریان خود می دهد جنجال برانگیز شد.
ربا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از مجله دویک انگلستان، ارزش قرارداد جدید تیم نیوکاسل با یک موسسه مالی که وام های ربوی به مشتریان خود می دهد  24 میلیون پوند است که برای چهار سال ادامه دارد. این قرارداد اما انتقادات زیادی از سوی طرفداران تیم و مخالفان وام های ربوی را به همراه داشته است.

 

بازیکنان مسلمان تیم نیوکاسل گفته اند که اگر آرم این موسسه مالی بر روی پیراهن ها درج شود دیگر لباس های این تیم را به تن نخواهند کرد چرا که این کار با اعتقادات آنها مغایرت دارد.


تیم نیوکاسل چهار بازیکن مسلمان دارد که همگی آنها جزو بازیکنان اصلی و تاثیرگذار هستند و اگر تهدید خود را عملی کنند لطمه زیادی به تیم وارد خواهد شد.

 

شورای مسلمانان انگلیس نیز اعلام کرده است که لباس های جدید باشگاه، که قرار است از فصل آینده پوشیده شود، قوانین اسلامی را نقض می کند.


در همین راستا شیخ ابراهیم موگرا، یکی از رهبران شورای مسلمانان بریتانیا به یورو اسپورت گفت: ما قوانین خاصی در دین خود داریم و مخالفت اسلام با ربا نیز به دلیل حمایت از نیازمندان و جلوگیری از استثمار آنها توسط افراد ثروتمند و قدرتمند است. نظام مالی اسلامی بر پایه معاملات بدون سود ربوی ایجاد شده است./990/ب902/ک


ارسال نظرات