۲۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۱۴۲۱۸۴
رحیم صفوی مطرح کرد؛

احتمال تغییر در نظام های پادشاهی منطقه با موج دوم بیداری اسلامی

خبرگزاری رسا ـ سردار صفوی گفت: موج دوم بیداری اسلامی نفوذ آمریکا در منطقه را کاهش و احتمال ادامه تغییر در نظام های سیاسی دیکتاتوری و پادشاهی را قوی کرده است.
سردار سرلشكر سيد يحيي رحيم صفوي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار سیدیحیی رحیم صفوی، مشاور عالی مقام معظم رهبری امروز در دیدار با اساتید علم اقتصاد، جغرافیای سیاسی، نظامی و طبیعی در تبریز، به تشریح آثار و نتایج بیداری اسلامی در منطقه و عرصه‌های بین‌المللی پرداخت و اظهار داشت: بیداری اسلامی نشات گرفته از آرمان‌ها، اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران بوده است.

 

وی مخالفت رژیم‌های استعماری و مستکبر با گسترش بیداری اسلامی در منطقه استراتژیک آسیا را نشات گرفته از الگوپذیری مردم مسلمان انقلاب از  نظام جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: هم اکنون نظام ژئوپلوتیکی که حدود 60 سال قدرت های بزرگ در منطقه ایجاد کرده بودند، فرو ریخته است.

 

سردار صفوی با تاکید بر این‌که منطقه وارد مرحله جدیدی به مفهوم گذر سیاسی تاریخی شده است، گفت: فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، پیروزی لبنان بر رژیم صهیونیستی، لشکر کشی نظامی آمریکا و اشغال نظامی افغانستان و عراق و خشم و نفرت مسلمانان از این اقدامات و سقوط دیکتاتورهای وابسته به غرب از جمله تبعات انقلاب اسلامی ایران در منطقه بوده است.

 

مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به این‌که موج دوم بیداری اسلامی تحولات مهمی در منطقه و سراسر جهان رقم خواهد زد، تصریح کرد: موج دوم بیداری اسلامی نفوذ آمریکا در منطقه را کاهش و احتمال ادامه تغییر در نظام های سیاسی دیکتاتوری و پادشاهی را قوی کرده است.

 

وی افزود: کاهش نیروی نظامی آمریکا و ناتو در افغانستان و عراق و کاهش نفوذ سیاسی و نظامی غرب در منطقه از جمله تبعات موج اول و دوم بیداری اسلامی در منطقه خواهد بود، افزون بر این تمامی معادلات سیاسی آمریکا و رژیم صهیونیستی که سال‌ها برای طراحی و اجرایش هزینه کرده بودند، بر هم خورده است.

 

همچنین امیر سرتیپ محمدحسن نامی، معاون وزیر دفاع در سخنانی از طراحی نقشه جدیدی از جهان با مرکزیت شهر مکه خبر داد و از کشورهای اسلامی خواست جهت تعریف زمان بر اساس نصف النهار مبدا مکه همکاری کنند و گفت: یکی از نصف النهارهای زمین از مرکز کعبه می گذرد و با توجه به وجود انحرافات مغناطیسی بیشتر در نصف النهار گرینویچ می توان از نصف النهار مکه برای تعیین زمان بین المللی استفاده کرد.

 

رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح ادامه داد: غربی ها مناطق جغرافیایی را بر اساس موقعیت خودشان تعریف کرده اند و در واقع خاورمیانه یا غیره دیگر مفهومی ندارد؛ به شعاع 284 کیلومتری مکه هیچ گسلی وجود ندارد و چهار رکن کعبه در چهار جهت اصلی زمین است./935/پ202/ج

ارسال نظرات