۲۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۱۴۲۵۳۲
سرپرست حجاج ایرانی خواستار شد؛

تصمیم‌گیری اندیشمندان اسلام نسبت به برخورد با توهین به پیامبر اکرم

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر با تقبیح توهین به ساحت نبی مکرم اسلام از اندیشمندان و فرهیختگان جهان اسلام خواست تا در موسم حج نسبت به برخورد با این مقوله تصمیم گیری کنند تا پس از ایام حج آنرا به اجرا درآورند.
قاضي عسكر

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش اهل بیت(ع) با عنوان «رسول اکرم(ص) و عزت مسلمین در مکتب اهل بیت(ع)» روز شنبه با حضور اندیشمندان، فرهیختگان و علمای جهان اسلام در بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد.


حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر، با گرامی داشت حضور دلدادگان پیامبر رحمت و خاندان پاکش در این همایش، گفت: تاریخ نشان داده که اگر تعالیم انبیا الهی را از زندگی بشریت بگیرند، دیگر چیزی برای آن باقی نخواهد ماند و زندگی بشر به یک زندگی جنگلی و بدون حیات انسانی مبدل خواهد شد.


وی افزود: آنچه امروز در دنیا به عنوان فضیلت وجود دارد، همه مرهون تعالیم انبیای الهی است. تعالیم ایشان تمدن ساز بوده و همه چیزهایی که به عنوان تمدن تلقی می شود، در تعالیم انبیا وجود دارد.


نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، با اشاره به نقش آموزه های نبوی در تمدن بشر گفت: قوانین جامع موجود در تعلیمات پیامیر اکرم(ص) یکی از مواردی است که می توان ادعا کرد در هیچ دینی همچون اسلام، برای همه جنبه های زندگی بشر قوانین همه جانبه وجود ندارد.


حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر توسعه علمی را دومین مورد از شاخصه های اسلام دانست و افزود: هیچ دینی همچون اسلام در جهان به علم توجه نکرده است و پیامبر و اهل بیت(ع) در برابر هیچ پرسشی در نمی ماندند و بیان سلونی قبل ان تفقدونی افتخاری برای مسلمانان است.


وی با اشاره به نقش اسلام در توسعه علمی جهان، خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) فرمودند که علم 27 جزء است که تا زمان آن حضرت فقط 2 جزء آن نمایان گردید اما در زمان امام مهدی(عج) همه ابعاد آن نمایان خواهد شد. که این خود ردیه ای است بر این تهمت که حضرت حجت به ضرب شمشیر جهان را مسخر خواهند کرد.


نماینده مقام معظم رهبری با اشاره به ندادن مجوز شرعی برای غیبت و تهمت و تمسخر دیگران، امنیت را در جامعه اسلامی از شاخصه های مکتب رسول خاتم عنوان کرد و قوانین فراوان برای امنیت اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی را از نکات بارز آموزه های نبوی برشمرد.


نماینده ولی فقیه با بیان جایگاه آزادی در تعالیم پیامبر اکرم(ص) تاکید کرد که هیچ دینی به اندازه اسلام به آزادی اهمیت نداده است و وظیفه انبیا آزادکردن انسان از غل وزنجیر ستمکاران و طواغیت است.


حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر در پایان با تقبیح دوباره توهین به ساحت نبی مکرم اسلام از اندیشمندان و فرهیختگان جهان اسلام خواست تا در موسم حج نسبت به برخورد با این  مقوله تصمیم گیری کنند تا بعد از ایام حج آنرا به اجرا درآورند./917/د102/ی

ارسال نظرات